י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרגישה מגע כואב בעקב

בת 12 מאושפזת בטיפול נמרץ בעקבות הכשת נחש צפע

בת ה-12 שיצאה לטיול בחצר הבית, סיפרה כי הרגישה מגע כואב בעקב הרגל ולאחריו ראתה נחש זוחל לצידה, "מייד הבנו שמדובר בהכשת נחש" | ד"ר עידן פרי טישל: "הנחשים עדיין איתנו – ולאחר כל מגע איתם חשוב להימנע מתזוזה מיותרת ולהגיע בדחיפות למיום בית חולים"

בת 12 מאושפזת בטיפול נמרץ בעקבות הכשת נחש צפע
נחש, אילוסטרציה צילום: pixabay

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מקבוצת מכבי פונתה אמש (רביעי) בשעות הערב נופר בן חיים בת ה12 תושבת המושב גן הדרום בעקבות הכשת נחש בעקב רגל שמאל.

עם הגעתה, לאור התסמינים שפיתחה והעדויות בשטח הובהר שמדובר בהכשה מנחש צפע ארץ ישראלי ומשום כך החלו במיון במתן טיפול מהיר תואם שכלל נסיוב כנגד ארס הנחש.

בהמשך הועברה הנערה להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים לצורך המשך השגחה וטיפול. מצבה מוגדר כעת בינוני - קל.

ד"ר נועה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים: "המטופלת ערנית ומגיבה לסביבה. לשמחתי, מצבה מוגדר כעת יציב ואני תקווה שבימים הקרובים תעבור להמשך טיפול ומעקב למחלקת ילדים."

ד"ר עידן פרי טישל מיון ילדים והרופא המטפל הגיב אף הוא ואמר: "הקיץ עדיין בעיצומו ומגע של נחשים ובני אדם איננו מחזה נדיר. בכל מקרה של הכשת נחש או חשד להכשה, חשוב קודם כל להזעיק עזרה ולדאוג לפינוי מהיר אל בית החולים. לצערי, אנו נתקלים באזרחים מתמהמהים מלהתפנות לקבל עזרה כל עוד לא הובהר להם שהנחש היה ארסי, מדובר בטעות מסוכנת. יש לגלות אחריות להתפנות אל בית החולים ולא להמתין להופעת תסמינים שיוכיחו אם הנחש היה ארסי או לא."

ליאורה בן חיים אמא של נופר: "אמש בשעות הערב יצאה נופר מהבית על מנת לטייל בחצר הבית, תוך מספר רגעים הרגישה מגע כואב בעקב הרגל ולאחריו ראתה נחש זוחל לצידה. מייד הבנו שמדובר בהכשת נחש ופינינו אותה לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד. אני רוצה להודות לרופאים ולשאר הצוות על הטיפול המהיר והסיוע. נופר מרגישה הבוקר טוב וערנית," סיימה ליאורה.

 

 

הכשה נחש צפע הכשת נחש טיפול נמרץ בית חולים קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד