כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מודיעין עילית: הגראי"ל שטיינמן יתמוך בגוטרמן

ראש העיר המכהן יזכה ככל הנראה לתמיכת הגראי"ל ויקבל את הדרכתו להרכבת הרשימה • אלו נקודות עדיין פתוחות? • מה קורה בש"ס ובנציגות החסידית? • האם 'נצח' תתמודד?

גוטרמן. צילום: פלאש 90
גוטרמן. צילום: פלאש 90

לאחר שהתעוררו ספקות באשר להמשך כהונתו של ראש העיר המכהן במודיעין עילית, יעקב גוטרמן, ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי מה שהיה הוא שיהיה, וכי תמיכתו של ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן, נתונה לגוטרמן, אם כי הוא עדיין לא זכה לברכתו הרשמית.

במהלך השבועות האחרונים התקיימו שיחות בין הצדדים, ובימים האחרונים הם הבשילו לידי הסכמות עקרוניות, הגם שעדיין לא נסגרו כל הפרטים.

על פי התוכנית המסתמנת כרגע, יכנס גוטרמן מיד לאחר יום הכיפורים לחדרו של הגראי"ל ויקבל את ברכתו הרשמית. בין השאר יורה לו הגראי"ל בקווים כלליים כיצד לנהל ולהרכיב את רשימת דגל התורה.

הנקודות הפתוחת עדיין:

1. מי יהיו נציגי ש"ס, שעדיין לא נבחרו סופית בידי היו"ר אריה דרעי. ברור כי לא כל נציג ש"סי יזכה ל'ברכתו' של ראש העיר ולהסכמתו להיכלל ברשימה מאוחדת, אם וכאשר תיבנה.

2. האם ירוץ יוני מזרחי בראש רשימת 'חרדים', או שש"ס תצליח להוריד אותו מהרעיון. כזכור, אמר מזרחי בעבר, כי באם יורשה להיכנס אל חדרו של הגר"ע יוסף ולתנות בפניו את בעיותיו של הציבור הספרדי במודיעין עילית, הוא יסכים להוריד את רשימתו. סביר להניח שאם אכן תרוץ רשימת 'חרדים' במקביל לרשימת ש"ס לא יהיה טעם להכליל את נציגי ש"ס ברשימה מאוחדת, שכן כוחה של הרשימה המאוחדת ייפגע באופן יחסי מתומכי מזרחי.

3. הרכבת הרשימה המאוחדת תלויה גם בזירה החסידית בעיר. על פי ההסכם שנחתם בבחירות הקודמות נציג ברסלב, נחמן בנשעיה, אמור לפנות את מקומו ברשימה לטובת נציג קרלין, מן הסתם הרב בוקשפן, אך הדבר עדיין לא נסגר. נכון לעכשיו נשמעים קולות שונים בתוך המחנה החסידי פנימה, כך שלא בטוח שהכללת הרשימה החסידית ברשימתו המאוחדת של גוטרמן 'תשתלם'.

4. באשר לנציגי 'נצח', או 'בני תורה' - כפי שמסתמן שתיקרא מפלגתם אם תרוץ בערים השונות, ההחלטה ברורה: לא להכלילם ברשימה מאוחדת ולא לזכות אותם בהכרה כלשהי. ירוצו בכוחות עצמם ויביאו כמה שיביאו, כך מסתמנת המגמה הצפויה.

נושא נוסף שנותר פתוח הוא נושא הסגנים. עד כה קיבלו ש"ס, דגל ואגודה תפקידי סגנים, השניים הראשונים בשכר. בחזון איש דרשו את הסגנות לנציגם, מנחם שפירא, הסגן הנוכחי יעקב ולנשטיין דורש את התפקיד לעצמו, וסביר להניח שגם ש"ס והחסידים יחפצו בו. מאחר וניתן לחלקו לשניים בלבד, סביר להניח שרק לאחר היוודע תוצאות הבחירות, ולאחר שגוטרמן יחליט מהם הצרכים הקואליציוניים המיטביים עבורו, הוא יקבל החלטות בנושא.

לפני כמה ימים נכנס ולנשטיין לגראי"ל שטינמן. באשר לתוכן השיחה קיימות שתי גרסאות.

הגרסה הראשונה: ולנשטיין ביקש לשוחח עם ראש הישיבה על המצב במודיעין עילית. לדבריו, חמש שנים לא דיבר, אבל יש מטבע הדברים ביקורת עניינית לומר, והוא סבור שהגיע הזמן לכך. אלא שהגראי"ל סירב לשמוע באמרו כי על כל נבחר ציבור יש ביקורת. מכאן עברה השיחה לנושא הסגנות, גם נושא זה סוכם בידי ראש הישיבה במילים "שנה טובה כתיבה וחתימה טובה".

ולנשטיין עצמו מכחיש את הדברים וטוען כי בשום צורה הוא "לא התחיל, לא המשיך, ולא התכוון" לומר דברי ביקורת על ראש העיר המכהן. גם באשר לנושא הסגנות הוא טוען כי נאמרו דברים אחרים- אך הוא מסרב לפרט.

גם מנחם שפירא מסרב להתייחס לנושא הסגנות, כך גם לדיבורים ולשמועות על אפשרות לפיה יזכה בתפקיד מ"מ בעיריית בני ברק.

בשורה התחתונה, לא מסתמן עדיין מועמד כלשהו המתכוון לרוץ לראשות העיר מודיעין עילית נגד גוטרמן.

בהשוואה לכל הנקודות הנעלמות הללו, מה שכבר ברור כעת הוא שבהשוואה למה שאירע לפני חמש שנים ערב הגשת הרשימות, הרי שהפעם, כך נראה, העסק עומד להיות חלק לגמרי, יחסית כמובן.

הצד השווה בין מערכות הבחירות: שוב יישלל מתושבי מודיעין עילית הזכות לבחור דמוקרטית את ראש העיר הרצוי להם, כשהם מתבקשים להצביע "ככל אשר יורוך". אין מועמד אלטרנטיבי, גם מי שלקח טפסים כדי להחתים אנשים על מועמדותו לראשות העיר עשה זאת רק משום שחשב שאחרים ירוצו, ואם כבר, אז כבר. נכון לעכשיו לא מסתמן מועמד כלשהו שמתכוון להגיש את עצמו כמועמד לראשות העיר מודיעין עילית.
מודיעין עילית גוטרמן בחירות מועמד הגראי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד