י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הלם ברמב"ם: תינוק במשקל 6.245 קילו

מתמודד על תואר 'התינוק שנולד במשקל הגבוה ביותר' נולד בבית החולים רמב"ם • מנהל מחלקת טיפול נמרץ פגים: "גם בשנות עבודתי בארה"ב לא ראיתי דבר כזה"

הלם ברמב"ם: תינוק במשקל 6.245 קילו
עופר גולן



תינוק במשקל של 6.245 קילו נולד אתמול (ג) בבוקר בקריה הרפואית רמב"ם.

התינוק, שנולד בניתוח קיסרי, הגיח לאוויר העולם בשבוע ה-38 להריון, והוא מטופל בפגייה לצורך מעקב. האם, סיוון דבוש, בת 31, מהישוב בני יהודה ברמת הגולן, מספרת כי גם שני אחיו ואחותונולדו במשקל גבוה, הנע בין 4.5-5 ק"ג, אך הפעם היא הרגישה שמדובר במשקל חריג: "אני סובלת מסוכרת נעורים, ובגלל זה, כמו גם בגלל התרופות שאני נוטלת, הילדים שלי היו תינוקות גדולים. בשבועות האחרונים התחלתי להרגיש את הכובד של התינוק יותר מאשר בהריונות הקודמים. היום אני יכולה לומר שזה היה הגדול ביותר ובהחלט האחרון", אמרה האם הטריה בחיוך.

כאשר סיוון הגיעה לרמב"ם לקראת הלידה, הופתעו הרופאים לגלות בבדיקת האולטרא-סאונד תינוק גדול, שמשקלו הוערך סביב ה-5.5 ק"ג. רק לאחר הלידה הסתבר משקלו האמיתי, אשר כמוהו לא זכור לרופאי רמב"ם מזה עשרות שנים. בגיל יום, משקלו של התינוק ירד ל-6.095 ק"ג, כפי שקורה אצל פעוטות לאחר לידתם.

"זה התינוק השני הכי גדול שנתקלתי בו ב-35 שנות עבודתי ברמב"ם", אמר פרופ' שרגא בלזר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ פגים וילודים בביה"ח, "לפני עשרים שנה נתקלתי בתינוק שמשקלו היה 6.3 ק"ג, אך גם בשנות עבודתי בארה"ב לא ראיתי דבר כזה. בהחלט מדובר במשקל נדיר".

"מסיבות בריאותיות ליולדת ולתינוק, אנו מעדיפים שלא להיתקל במצבים כאלו", מסביר פרופ' משנה קליני עידו שולט, מנהל השירות להיריון בסיכון ברמב"ם, "אך למרות המשקל החריג, הלידה עברה בשלום".

לפי חישוב משקלו של תינוק ממוצע, גודלו של התינוק שנולד ברמב"ם שקול למשקלו של תינוק בן כחצי שנה. בספר השיאים של ג'ינס תוארו לאחרונה שני תינוקות אשר נולדו בטווח משקלים דומה: האחד נולד ביולי בגרמניה, במשקל של 6.12 ק"ג, ואילו השני נולד במהלך אוגוסט בספרד, במשקל של 6.2. אגב, בפגייה של רמב"ם אין פיג'מה המתאימה לגודלו של הפעוט...

צילום: עופר גולן

לידה משקל חריג שיא הריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד