י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סדרה של זוועות"

ארה"ב מאשימה: רוסיה גירשה לרוסיה יותר ממיליון אוקראינים

ארה"ב טוענת כי רוסיה השתמשה ב"נקודות סינון" כדי לחקור ולגרש 1.6 מיליון לא-לוחמים שנראו על ידי מוסקבה כ"מאיימים" על פלישתה לאוקראינה. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה כי גורמים רוסיים מפקחים על "סדרה של זוועות"

ארה"ב מאשימה: רוסיה גירשה לרוסיה יותר ממיליון אוקראינים
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארצות הברית הודיעה כי בידיה ראיות לכך ש"מאות אלפי אזרחים אוקראינים נחקרו, נעצרו וגורשו בכוח לרוסיה". בדיון במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם שהתכנסה כדי לדון ב"מבצעי הסינון" של רוסיה, אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד, כי גורמים רוסיים מפקחים על "סדרה של זוועות".

תומס-גרינפילד אמר כי מספר המגורשים הוא בין 900,000 ל-1.6 מיליון אוקראינים, והוסיפה כי ההערכות התקבלו ממגוון מקורות, כולל ממשלת רוסיה. רבים מהמגורשים נשלחו לאזורים מבודדים במזרח הרחוק של רוסיה. "הפעולות הללו מטרתן לזהות אנשים שרוסיה סבורה שאינם צייתנים מספיק או "לא נתונים למרותה", אמרה תומס-גרינפילד. "וישנן עדויות מתגברות ואמינות לכך שאלו שנחשבו מאיימים על השליטה הרוסית בגלל נטיות פרו-אוקראיניות 'נעלמים' או נשלחים למעצר גלוי".

שגרירת ארה"ב הוסיפה, כי לא-לוחמים אוקראינים הנמלטים מהמלחמה נאלצים לעבור בטווח של "נקודות סינון", בהן מתבצעות חקירות ואיסוף נתונים. "הגירוש שונה עבור כל אחד, תלוי עד כמה הם נתפסים כמאיימים כלפי הפלישה של רוסיה. חלקם מורשים להישאר באזורים הכבושים הרוסים באוקראינה. חלקם מגורשים בכוח לרוסיה, חלקם נשלחים לבתי כלא, חלקם פשוט נעלמים", אמרה תומס-גרינפילד.

רוסיה הכחישה בתוקף את ההאשמות, וכינתה זאת ניסיון של המערב להשמיץ את רוסיה. שגריר רוסיה באו"ם, ואסילי נבנציה, אמר כי יותר מ-3.7 מיליון אוקראינים נסעו לרוסיה או לאזורים בדלנים בשליטה רוסית במזרח אוקראינה, ועברו "הליך רישום ולא סינון", והשווה את התהליך לזה שקיים עבור פליטים אוקראינים. בפולין ובמדינות אחרות באיחוד האירופי.

"הם חיים בחופשיות ובהתנדבות ברוסיה, ואף אחד לא מונע מהם לעבור או מונע מהם לעזוב את המדינה", אמר. האו"ם גם אמר שיש "האשמות אמינות" לפיהן כוחות רוסים לקחו בכוח ילדים אוקראינים לרוסיה על ידי הוצאת ילדים מאזור המלחמה ומסירתם להורים מאמצים בתוך רוסיה. "אנו מודאגים מכך שהרשויות ברוסיה אימצו נוהל פשוט להענקת אזרחות רוסית לילדים ללא טיפול הורי, וכי ילדים אלו יהיו זכאים לאימוץ על ידי משפחות רוסיות", כך אמרה אילז ברנדס קהריס, עוזרת מזכ"ל האו"ם לזכויות אדם, במועצת הביטחון.

מלחמת אוקראינה רוסיה חטיפת ילדים פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד