כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
השמידו ראיות

דיפלומטים איראנים שרפו מסמכים שעות לפני גירושם מאלבניה

לאחר שאלבניה הודיעה לאיראן כי יש להם 24 שעות לעזוב את המדינה, דיפלומטים איראנים שרפו מסמכים בשעות הבוקר המוקדמות, שעות לפני שהם היו אמורים לעזוב את המדינה, לאחר שאלבניה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם איראן

דיפלומטים איראנים שרפו מסמכים שעות לפני גירושם מאלבניה
pixabay

דיפלומטים איראנים שרפו מסמכים בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי, שעות לפני שהם היו אמורים לעזוב את המדינה לאחר שאלבניה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם איראן, תוך שהיא מאשימה את הרפובליקה האסלאמית במתקפת סייבר ביולי האחרון. בנאום וידאו נדיר אמש, אמר ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה, כי הורה לדיפלומטים איראנים ולצוות לסגור את השגרירות ולעזוב את המדינה בתוך 24 שעות.

ראמה אמר כי מתקפת הסייבר ביולי "איימה לשתק את השירותים הציבוריים, למחוק מערכות דיגיטליות ולפרוץ לרישומי המדינה, לגנוב תקשורת אלקטרונית ממשלתית ולעורר כאוס וחוסר ביטחון במדינה".

עד ראיה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ראה אדם מתוך השגרירות זורק ניירות בחבית חלודה, כשלהבות מאירות את קירות השגרירות בת שלוש הקומות. וושינגטון, בעלת בריתה הקרובה ביותר של אלבניה, האשימה גם היא את איראן בתקיפה והבטיחה "לנקוט פעולות נוספות כדי לחייב את איראן לשאת באחריות לפעולות המאיימות על ביטחונה של בעלת ברית אמריקאית".

איראן גינתה בחריפות את החלטת אלבניה לנתק את קשריה הדיפלומטיים, וקראה להחלטה כ"טענות חסרות בסיס" לסיבות של אלבניה למהלך. לאלבניה ואיראן יש יחסים מתוחים מאז 2014, אז קיבלה אלבניה כ-3,000 חברי ארגון האופוזיציה הגולה, ארגון המוג'אהדין העממי של איראן, הידוע גם בשמו הפרסי מוג'אהדין-א-חאלק, שהתיישבו במחנה ליד דורס, ארגון המדינה. נמל ראשי.

ימים לאחר מתקפת הסייבר כלי תקשורת מבוססי טירנה דיווחו כי האקרים פרסמו נתונים אישיים של חברי האופוזיציה שנשמרו במחשבי המדינה של אלבניה כגון מספרים אישיים, חברתיים ואבטחה, שמות ותמונות. היום (חמישי) בבוקר נראה רגוע מחוץ לשגרירות בטירנה הממוקמת במרחק של 200 מטרים בלבד מלשכת ראש הממשלה. רכב האודי שחור עם לוחיות רישוי של מכוניות דיפלומטיות וחלונות כהים נראה נכנס ויוצא כששוטר שמר על הכניסה.

מסמכים מסווגים השמדת בשר איראן אלבניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד