כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אנטישמיות מחליאה

ניאו-נאצי עשה פרובוקציה בשערי אושוויץ ונעצר

פעיל ימין קיצוני נעצר על ידי המשטרה הפולנית לאחר שורה של תקריות גזעניות בשערי אושוויץ ובפולין עצמה. הוא תועד באושוויץ עונד שרשרת צלב קרס ומחזיק שלט עם כיתוב נגד ג'ונתן גרינבלט מנכ"ל הליגה נגד השמצה. על השלט נכתבו מילים קשות 

ניאו-נאצי עשה פרובוקציה בשערי אושוויץ ונעצר
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

ניאו נאצי אמריקאי נעצר על ידי המשטרה הפולנית לאחר שעמד מחוץ לאושוויץ עם שורה של שלטים פוגעניים. ג'ון מינאדו בן ה-39 שיתף תמונה שלו ב-27 באוגוסט עומד מחוץ לשער 'העבודה משחררת' הידוע לשמצה באושוויץ כשהוא עונד שרשרת צלב קרס ומחזיק שלט עם כיתוב נגד ג'ונתן גרינבלט מנכ"ל הליגה נגד השמצה. על השלט נכתבו מילים נוראיות שאין כאן המקום לפרטן, כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

נאצי אמריקאי נוסף, רוברט וילסון, עמד לצד מינאדו, החזיק שלט שעליו כתוב "שואה ה-ADL". גם השלט הזה התייחס לג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה (ADL) ארגון לא ממשלתי יהודי הפועל נגד אנטישמיות בארצות הברית. על פי החוק בפולין, תוכן נאצי ודברי שנאה ושטנה אסורים בחוק ויכולים להביא לעונש מאסר של עד שנתיים.

בפרופיל שלו ברשת החברתית כתב מינאדו: "נאזקתי ונעצרתי היום בפולין בגלל (((דברי שטנה))) בנוגע לאושוויץ. בדיוק שוחררתי הלילה עם קנס, והשרשרות והמחשב שלי הוחרמו זמנית. החיים טובים! אתם לא יכולים לדכא אותי יהודים".

בנוסף, בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות, נראה מינאדו ואדם נוסף מצדיעים הצדעה נאצית במרכז ורשה. מתחת התמונה היה כתוב: "עלינו להמשיך לחשוף את התעמולה היהודית האנטי-לבנה, במשך עשרות שנים הם פועלים להביא את עמנו להיות עבדים עבור היהודים", הם התייחסו ל-ADL כ"ארגון טרור אנטי-לבן" וקבעו כי השואה היא "מתיחה מפחידה".

בפרופיל של מינאדו לשנת 2018, ישנם פוסטים המתייחסים ליהודים כ"ילדי השטן" וטוענים כי "כל היבט של סדר היום של קורונה הוא יהודי". הוא גם עומד בראש רשת אנטישמית בשם "ליגת ההגנה של גויים" שהחלה להפיץ קונספירציות אנטי-יהודיות לאורך מגפת הקורונה. ה-ADL דווח, כי הקבוצה עמדה מאחורי 74 תקריות שנאה במהלך 2021.

מינאדו גם פרסם סרטון שבו הוא תקף גבר מדרום אסיה בפולין כאלה "שמלכלך את אירופה". הוא כינה את האיש "טפיל" ואמר כי עליו לעזוב את "המדינה שלי". בתיעוד ליד מרכז קניות בבירת פולין, שאל מינאדו את האיש: "למה אתה כאן? אתה חושב שאתה יכול פשוט לפלוש לפולין? למה שלא תחזור לארצך?"

האיש עונה: "תפסיק לצלם אותי, בבקשה", מינאדו נראה מתעלם וממשיך להפנות אליו השמצות גזעניות, "זו המדינה שלי", טוען מינאדו, קליפורני בכלל. "אני אירופאי. למה אתה בא לארצו של האדם הלבן", הוא ממשיך, אתה רוצח את הגזע שלנו. אתה פולש. אנחנו לא רוצים אותך באירופה. פולין לפולנים בלבד", המשיך. בסרטון אחר שפורסם, הוא נראה מתווכח עם פולני שמודיע לו שהצגת סמלים נאציים אינה חוקית.

"מי הופך את זה לבלתי חוקי?" שאל מינאדו, "הממשלה הפולנית", עונה לו האיש. "לא, הממשלה היהודית", אומר מינאדו ומקלל את האיש ומציע עימות פיזי.

אושוויץ פולין פנסילבניה ניאו נאצים הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד