כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לכבד את המכבדים

"האוטובוס התפוצץ!": כך החלה פעילות זק"א

פיגוע ה'התאבדות' הראשון מסוגו בארץ, אשר קיפח חיי עשרות יהודים הוביל לייסוד מעצמת החסד 'זק"א' • מתנדבים אלו נמצאים בכוננות מתמדת לטפל בכל אירוע אסון או מוות לא טבעי – בכל שעה, בכל מצב ובכל תנאי. כעת זו ההזדמנות שלנו להוקיר טובה ולהיות שותפים למיזם הגיוס אשר ריגש וסחף את המוני בית ישראל

"האוטובוס התפוצץ!": כך החלה פעילות זק"א
פיגוע באוטובוס צילום: דוברות מד"א

ביום חמישי ג' תמוז תשמ"ט (6.7.89) מול הישוב טלז-סטון, השתלט בן בליעל המחבל עבד אל ראהדי ענאס בן 25 איש הג'יהאד האיסלאמי, על ההגה של נהג אוטובוס 'אגד' בקו 405 שעשה את דרכו מתל אביב לירושלים, ודרדר אותו לתהום, פיגוע 'התאבדות' ראשון מסוגו בארץ, בו קיפחו את חייהם 16 איש ו-27 נפצעו.

לחצו כאן וטלו חלק במיזם הסיוע לזק"א>>>

קומץ אנשי מעש וחסד אצו ורצו מירושלים לעבר הוואדי, חרפו נפשם כדי להציל את מי שניתן עדיין להציל ולכבד את מי שנשאר כבר רק לכבד.

היה זה למעשה ניצני התחלה לארגון המוכר כיום לכולם כ"זק"א - איתור חילוץ והצלה", המתנדבים שבאו כל אחד מיוזמתו החלו מתגבשים בצורה מסודרת. וכך נוסד ארגון זק"אשאיגד תחתיו את אותם אנשים נחושי לב שנרתמו למלאכת הקודש. במטרה לטפל באופן מסודר ואחראי בזיהוי חללי פיגועים ואסונות, ובהיבטים ההומאניים וההלכתיים הכרוכים בשמירה על כבוד המת.

מתנדבים אלו נושאים עליהם בכל שעות היממה מכשירי קשר וזימוניות, ונמצאים בכוננות מתמדת לטפל בכל אירוע אסון או מוות לא טבעי – בכל שעה, בכל מצב ובכל תנאי.

תוך זמן קצר הפך הארגון המונה כיום אלפי מתנדבים לזרוע חשובה ומסייעת בפעילות כוחות ההצלה והבטחון. היעילות הארגונית והמבצעית והגישה המקצועית של ארגון זק"א ומתנדביו, אשר נרתמו לא אחת למשימות מורכבות בארץ ובעולם, כמו גם התמדה ודבקות במשימה נהפכו לשם דבר.

הארגון פועל ללא לאות ביום ובלילה באירועים בלתי מסוקרים באמצעי התקשורת, כמו גם באירועי אסון לאומיים יצרו הד בחברה בישראל ובעולם לארגון שכולו חסד. ארגון זק"א אף הוכר ע"י האו"ם כארגון בינלאומי. והינו אחד משלשה ארגונים במדינת ישראל שהוכרו ע"י האו"ם כ-NGO, וככזה הוא הוכיח את יכולתו המבצעית בהוצאת משלחות סיוע מישראל לאירועי אסון ברחבי העולם.

כעת נוצרה עבורנו הזדמנות נדירה להיות שותפים לפעילות של האנשים המסורים האלו, לקחת חלק במסירות הנפש העצומה ולתת כתף נוכח האסונות הרבים שעוברים על עם ישראל רח"ל.

לחצו כאן וטלו חלק במיזם הסיוע לזק"א>>>


זק"א פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד