כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מסורת מפתיעה

ידיעה מ-1948: המלך החדש של בריטניה נימול

הזווית היהודית על המלך החדש, מאז ימיו של המלך ג'ורג' הראשון ב-1660, כל הצאצאים לבית המלוכה הבריטי, עברו ברית מילה על ידי רבנים יהודים כולל צ’ארלס. הניתוח בוצע על ידי דר' יעקב סנו‏מאן, ששימש שנים רבות מוהל בקהילה היהו‏דית, והיה ידוע כתלמיד חכם

ידיעה מ-1948: המלך החדש של בריטניה נימול
המלך צארלס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הזווית היהודית על המלך החדש בבריטניה, צ'ארלס השלישי שמונה למלך לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה, זווית פחות מוכרת בציבור, בידיעה מ-1948 שפרסם עיתונאי 'הארץ' עופר אדרת, הוא כותב "מאז ימיו של המלך ג'ורג' הראשון ב-1660, כל הצאצאים לבית המלוכה הבריטי, עברו ברית מילה על ידי רבנים יהודים כולל צ’ארלס".

בהודעה בעיתונות ב-1948 נאמר, כי ‏"יורש העצר הבריטי ‏נימול, ‏נודע כי הנסיך צ'ארלס, בנה של הנסיכה ‎אליזבת, יורשת העצר הבריטית, נימול בארמון ‏בקאניגהאם. ‏נמסר כי הניתוח בוצע על ידי דר' יעקב סנו‏מאן, ששימש שנים רבות מוהל בקהילה היהו‏דית, הנו רופא ידוע ותלמיד חכם, תירגם משי‏רי ביאליק לאנגלית, וכתב כמה חיבורים על ‏ביאליק ומשוררים עברים אחרים".

יעקב סנומאן נולד בנובמבר 1871, ונפטר בפברואר 1959, הוא היה רופא ומוהל בריטי מפורסם בכך שביצע ברית מילה לצ'ארלס , נסיך ויילס בדצמבר 1948, ואולי גם לכמה חברים נוספים באצולה הבריטית. כך לפי ערך ויקיפדיה.

הקשר היהודי. המלך החדש עם רבה הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

סנומאן היה בנם של אברהם סנומאן סוחר תמונות, ושל רעייתו רחל, שניהם נולדו בפולין. הוא היה האח הבכור של אייזיק ועמנואל. משפחת המלוכה הבריטית הזמינה את הרב סנומאן לבצע ברית מילה לנסיך התינוק צ'ארלס בארמון בקינגהאם, ככל הנראה בגלל ניסיונו הרב עם ברית מילה, ואולי בגלל שרופאי משפחה לא יהודים נחשבו פחות מכירים או מיומנים בהליך. מאז ימיו של המלך ג'ורג' הראשון ב-1660, כל הצאצאים לבית המלוכה הבריטי, עברו ברית מילה על ידי רבנים יהודים כולל צ’ארלס.

לא ידוע אם מסורת ברית המילה נמשכה עם לידתו של ויליאם ב-1982 או של אחיו הארי, מאמינים שאמם דיאנה, נסיכת ויילס התנגדה לכך.

ברית מילה המלך צארלס מלכת אנגליה המלכה אליזבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד