כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשש מפרובוקציה קטלנית

יועץ הנשיא מזהיר: "רוסיה תבצע במכוון ירי טילים לאומן"

כבר כמעט 200 ימים המלחמה באוקראינה משתוללת וצבאות רוסיה ממשיכים להילחם בינתיים באומן כאילו דבר לא קורה מסביב ממשיכים לאסף אלפי מתפללים לקראת ראש השנה. יועצו הבכיר של הנשיא מזהיר כי הרוסים יתקפו באומן

יועץ הנשיא מזהיר: "רוסיה תבצע במכוון ירי טילים לאומן"
כוחות מיוחדים אוקראינים באימונים באומן צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מיכאל פודוליאק, יועץ בכיר לנשיא אוקראינה מזהיר כי "רוסיה תבצע במכוון ירי טילים לאומן". בראיון לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות' אמר כי צבא רוסיה יתקוף דווקא כאשר יהודים נמצאים במקום ולכן הוא אינו ממליץ למתפללים להגיע לאומן. "אין לנו ספק שחלק מהחסידים יעשו מאמצים להגיע לאומן ברגל, אנחנו מבינים שהאנשים האלו לא יישמעו לאזהרות שלנו שיש סכנה לירי טילים על אומן". עוד אמר: "רוסיה יכולה לעשות זאת בכוונה כדי ליצור זעזועים גלובאליים".

השבוע תרגלו כוחות הביטחון האוקראינים כמה תרחישים אפשריים, יועץ הנשיא אומר כי הם ינסו לשמור על שלום המתפללים אבל אי אפשר לספק הגנה ב-100%. "אנחנו מזהירים אבל אנשים שיגיעו הם אלה שאחראים על החיים שלהם, אנחנו מדינה חופשית, אנחנו לא יכולים למנוע מאנשים להגיע לאומן, ננסה להתערב אקטיבית כדי לשמור על ביטחון בסיסי כדי שאם יהיה ירי אנשים יוכלו למצוא מחסה".

בימים האחרונים פתחו האוקראינים במתקפה נגד הרוסים, והם גם סופרים כמה הצלחות. היועץ אמר כי "המצב בחזית קשה אבל למרות זאת מתקפת הנגד מתקדמת בהצלחה, יש תוצאות מסוימות, אנחנו מבינים מצויין איך מגיעה אספקה של הצבא הרוסי, מטרת המתקפה היא דחיקה של רוסיה אל מעבר לגבולות הבין-לאומיים של אוקראינה, כולל חצי האי קרים".

באוקראינה מבהירים כי לא יסכימו לוויתורים בכל משא ומתן עם פוטין "יש רק סוף אחד למלחמה הזאת הסוף יהיה כשרוסיה תיסוג באופן מלא מהטריטוריה של אוקראינה" אמר היועץ. "אם היום נסכים לכך שחלק מהשטחים שלנו יישארו תחת ארגוני פשיעה בחסות רוסית, אנחנו נקבל מלחמה חדשה בעוד שנה או שנתיים כשרוסיה תחדש את הצבא שלה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן ולדימיר זלנסקי יועץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד