א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עשה חסד עם החיים והמתים

בד"ה: גדול העסקנים בניו יורק הלך לעולמו

בשורה מעציבה מניו יורק עם פטירתו של גדול העסקים שעשה חסד עם החיים והמתים הרב יעקב מאיר ז"ל יו"ר ארגון 'מתעסקים' שנפטר לאחר המחלה הקשה והנוראה בגיל 59. הלוויתו הבוקר מביתו בבורו פארק 

בד"ה: גדול העסקנים בניו יורק הלך לעולמו
הרב יעקב מאיר ז"ל צילום: די וואך

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב יעקב מיכאל מאיר ז"ל מייסד ויו"ר ארגון 'מתעסקים' בניו יורק וגודל העסקנים שכל חייו מסכת של חסד וחסד, והוא בן 59 בפטירתו. 

ר' יענקי מייער ז"ל, כך כונה סבל בחודשים האחרונים ממחלה איומה ומצבו הידרדר קשות בשבועות האחרונים עד שלמגינת כל לב נפטר לבית עולמו. 

נולד לאביו החבר ישראל מאיר ז"ל הוא הקים את ארגון "מתעסקים" מפורסם בטיפולם המסור ובעבודת הקודש בכל ארוע של "כבוד המת", ביהודים עלומים וערירים שנפטרו בבתי חולים ברחבי ארה"ב, כמו גם בקשריו הטובים עם רשויות החוק. "מתעסקים" גם מפעיל רשת ענקית של גמ"ח ניחום אבלים ובו מיטב הציוד המשוכלל לטובת היושבים "שבעה". 'מתעסקים' זה בעצם המקבילה של ארגון 'זק"א' בארץ להם היה הרבה שיתופי פעולה. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על בן אדם מדהים שכל כולו חסד, שכל חייו היה רצון ודחף לעזור לאחרים, הוא היה עסוק מדי בלהקדיש את חייו לעזור לנחם את הסובלים מכאבים ולספק תמיכה לכל מי שהוא יכול לעזור.

יענקי היה חבר מסור בארגון הצלה של בורו פארק במשך כ-35 שנה, הוא גם התנדב בארגון "תומכי שבת" של בורו פארק, וכל יום חמישי בערב היה עסוק במשלוח אוכל לעשרות משפחות נזקקות.

הוא היה הצא'פלין (הרב) במערכת הביטחון, השמירה ואכיפת החוק בניו יורק, כולל משטרת רשות הנמלים, משטרת ניו ג'רזי, משרד הבוחן הרפואי של ניו יורק, משרד השריף של מחוז סאליבן, וכן היה איש דת בכיר של משטרת ניו יורק.

בניהולו של יענקי, 'מתעסקים' התרחב לבולטימור, לוס אנג'לס ואף לאירופה בלונדון. בארגון עסקו בראש ובראשונה לעזור לאבלים וכל ענייני החברא קדישא, שלא יהיה ח"ו ביזיון המת, לצד שליחת ארונות קבורה לארץ הקודש למי שחפץ להקבר בארץ הקודש. 

בארה"ב יסד את אמירת התהילים לאלפי ילדים המתכנסים בעשרת ימי תשובה בבית המדרש הגדול של חסידות באבוב ומקומות נוספים לעורר רחמים. תפילה שהגיעו אליה כל האדמו"רים והרבנים. 

רבי יעקב היה מקורב מאוד למשגיח רבי דן סגל שהיה נוהג לשלוח בידו דולרים לאלפי יתומים. בתמונה המשגיח נותן את הדולרים לרבי יעקב מאיר ומברך את היתומים.

היה לו קשר מיוחד ובל ינתק עם הגאון הצדיק המקובל רבי גמליאל הכהן רבינוביץ ראש ישיבת 'שער השמים' אליו היה מחובר במשך חצי יובל שנים. 

בביקורו של ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו בארה"ב שימש יענקי בין היתר כנהגו לדרשות ולשיעורים. 

לפני קצת יותר משבוע הספיק עוד לנסוע לארץ עם אשתו ובנו, והוא היה שרוי בשמחה על ההזדמנות שלו להתפלל בקברי צדיקים ולבקר גדולי תורה שהיה קרוב אליהם. כשהגיע לארץ התברך מהמשגיח רבי דן סגל. בכל תקופת מחלתו לא פרסם את דבר חוליו בהוראת המשגיח שמורה כך לתלמידיו. המשגיח שנמצא כעת במסע חיזוק מיוחד בארה"ב יספידו היום בלוויה.

מסע הלוויה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת כי תצא) בשעה 10:30 שעון ניו יורק, מביתו ברחוב  1123 57 בשכונת בורו פארק בברוקלין לבית החיים בבוודבריג' ניו ג'רזי שם ייטמן.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ארגון מתעסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד