כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מונסי מודאגת: נציג החרדים הובס בבחירות המקדימות

בבחירות המקדימות למועמד הדמוקרטי למנהל מחוז רוקלנד, ניצח דייויד פריד • אילן שונברגר שנתמך על ידי החרדים הובס • "חושש שתהיה לנו קדנציה קשה"

דייויד פריד. צילום: יח"צ
דייויד פריד. צילום: יח"צ

תבוסה קשה לקהילה החרדית במונסי בבחירות המקדימות שנערכו אתמול לראש מחוז רוקלנד במדינת ניו יורק.

בבחירות המקדימות למועמד המפלגה הדמוקרטית, הביס דייויד פריד את אילן שונברגר שנתמך על ידי החרדים.

עתה מנסים קבלני הקולות והעסקנים החרדיים במונסי ללקק את פצעיהם לבדוק את סיבת התרסקותם והכישלון החרוץ שנחל הציבור החרדי.

פריד הינו שופט צעיר שהוגדר כשופט קשוח ואפרורי ומולו רץ אילן שונברגר בן ה-70 ששימש במשך שנים רבות בתפקידים בכירים במחוז וסייע רבות לציבור החרדי.

העסקן ר' חיים מאיר גליק נשמע היום מודאג ומוטרד: "אני עדיין לא מעכל את מה שקרה פה", אמר, "עלינו לבדוק כיצד ממזערים את הנזק, כי הקדנציה הזו תהיה אחת הקדנציות הקשות לעסקונה החרדית במונסי ולציבור בכלל.

"הקהילה במונסי", אמר, "הייתה ידועה במשך שנים רבות כאחת הקהילות המאוחדות בארה"ב, קהילות חרדיות אחרות באו ללמוד מאיתנו העסקנים, איך גורמים לאחדות כזו. והנה האחדות הזו התרסקה מול הפרצוף שלי. שעתיים לפני סגירת הקלפיות קראתי לציבור להתייצב בקלפיות ולהציל את המצב, אך אחוז ההצבעה היה נמוך לפחות בשליש מאחוז ההצבעה הרגיל שאנחנו רגילים לראות בבחירות. הציבור ידע היטב את האלטרנטיבה לפוליטיקאים שאנחנו תמכנו בהם, האלטרנטיבה היא שונאי חרדים שבנו את קמפיין הבחירות שלהם על בסיס השנאה הזו. למרות זאת הם גילו אדישות ולא התייצבו בקלפיות".

למעשה שני המועמדים ביקשו את תמיכת הציבור החרדי. אך מנהיגי הציבור החליטו שהכרת הטוב מחייבת הצבעה למען שונברגר. פריד לעומת זאת הגיע לסיכום עם נציגי החרדים לפיו לא ינהלו קמפיין נגדו, ולא ינהלו קמפיין אגרסיבי בעד שונברגר. לפיכך יש טוענים נחל המועמד תבוסה.

כך גם הפסידו מועמדים נוספים שנתמכו על ידי החרדים.
מונסי קלפי תבובה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד