א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
למרות האזהרות

פרסום ראשון | מושל אומן לח"כ ברקת: "נעשה מאמץ לשמור על החסידים"

חבר הכנסת ברקת נועד היום עם רבה של אוקראינה ועם מושל אומן ודן עמם בהגעת חסידי ברסלב לציון רבי נחמן בראש השנה. "נעשה מאמצים להבטיח את שלומם", הבטיח המושל. ח"כ ברקת חלק מניסיונו כראש עיריית י-ם: "תמיד השתדלנו לשמור על שגרה גם בעתות חירום"

פרסום ראשון | מושל אומן לח"כ ברקת: "נעשה מאמץ לשמור על החסידים"
ניר ברקת ומושל אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

במסגרת הביקור של חבר הכנסת ניר ברקת באוקראינה, הוא נועד הבוקר (שישי) עם רב המדינה, הרב משה אסמן וכן עם מושל אומן, ודן עמם בסוגיית הגעתם של חסידי ברסלב לציון רבי נחמן באומן בראש השנה, בצל הלחימה מול הרוסים.

בניגוד לקריאה הישראלית להימנע מטיסה לאומן, וכן האזהרות של בכירי ממשל באוקראינה כי אינם יכולים להגן על החסידים שיגיעו מפני "פרובוקציה רוסית", מושל אומן דווקא נוקט בקו שונה. לחבר הכנסת ברקת הוא מבהיר כי ברקע "החברות הטובה בין העם האוקראיני לעם היהודי, נעשים מאמצים להבטיח את שלומם של החסידים שיגעו לאומן".

"בזמן הזה חשוב מאוד לשמוע דברי חיזוק", אמר המושל, "אנחנו עושים הכול כדי שאומן השנה יעבור בהצלחה ושהחסידים יוכלו להתפלל להשם בבטחה שיהיה המשך שיתוף פעולה בתיירות ובכלכלה בביטחון ופיתוח".

חבר הכנסת ברקת, שכיהן בעבר כראש עיריית י-ם, סיפר למושל: "מניסיוני בירושלים, תמיד השתדלנו לשמור על שגרה גם בעתות חירום". הח"כ מהליכוד אף המליץ: "הכי חשוב זו הסברה, כי האנשים הצבור שמגיע לכאן להתפלל בראש השנה, צריך לדעת על הסיכונים שיש השנה בגלל המלחמה ואיום הטילים, אילו דברים צריך לעשות אחרת והציבור צריך להישמע היטב להנחיות".

עוד קרא חבר הכנסת ברקת למתפללים שכבר נמצאים במקום ועוד מאות, שמא אלפים שיגיעו בימים הקרובים, "לבזר את האוכלוסייה ולא להיות מרוכזים כי מדובר בהצלת חיים. צריך להקשיב להנחיות זה לא צחוק וצריך לנהל סיכונים חכם".

אומן אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה ניר ברקת ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד