י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלחימה שמתישה את הרוסים

זלנסקי בישר על 'חדשות טובות' בגזרה המזרחית

לאחר קרבות קשים, דגל אוקראינה חזר להתנופף מעל מספר יישובים במזרח המידנה, אך הנשיא זלנסקי לא פירט את שמותיהם כדי לא לתת מידע מדויק לרוסים. אוקראינה מנהלת את הקרבות בעצימות נמוכה יחסית, כדי להתיש את הרוסים, לגרום להם לחשוף את כל מאגרי הנשק

זלנסקי בישר על 'חדשות טובות' בגזרה המזרחית
ההרס בחרקוב צילום: משרד הנשיאות האוקראיני

בזמן שאוקראינה מנהלת מבצע בדרום לשחרור מחוז חרסון מהכיבוש הרוסי, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי מדווח לעמו על הישגים נאים גם במחוז חרקוב שבמזרח, אזור בו לא נרשמו אירועים משמעותיים במשך החודשים האחרונים, מאז הצליחה אוקראינה לדחוק את הרוסים הרחק מהעיר השנייה בגודלה במדינה.

"הדגל האוקראיני חזר להתנופף מעל כמה וכמה יישובים במחוז חרקוב", אמר זלנסקי בנאום לאומה, "אלו חדשות מאוד טובות. אני לא אפרט את שמות היישובים, אבל המציאות מוכיחה שכל הישג של הצבא שלנו במקום אחד, משפיע לטובה על הקרבות לאורך כל קו החזית".

מוקדם יותר השבוע אמר הרמטכ"ל של צבא אוקראינה, כי הוא אינו שולל את האפשרות שבמלחמה מול רוסיה תצטרך אוקראינה להתמודד גם עם שימוש רוסי בנשק גרעיני טקטי. נשק גרעיני טקטי הנו נשק בדמות פצצות אטום מזעריות שמחוללות הרס ברדיוס של כמה עשרות מטרים לכל היותר, אבל עלולות לגרום לקרינה מסוכנת ברדיוס רחב יותר. עד כה לא נעשה בו מעולם שימוש במלחמות.

למרות האמור, הרמטכ"ל האוקראיני אמר כי הוא אינו רואה תרחיש שבו מתפתח באזור עימות גרעיני משמעותי הכולל שימוש בפצצות גרעיניות רבות עוצמה הן מצד רוסיה והן מצד מדינות אחרות שיגיבו אליה. לעת עתה נמשכת הלחימה גם במחוז חרסון, אבל אוקראינה אינה מספקת שום מידע אודותיה, ולא ברור מה המצב שם.

אנליסטים שונים מעריכים שאוקראינה מנהלת את הקרבות בעצימות נמוכה יחסית, כדי להתיש את הרוסים, לגרום להם לחשוף את כל מאגרי הנשק, התחמושת והדלק, למפות את כל המטרות ולאחר מכן לצאת למתקפה מוגברת של השמדת כל הנקודות האסטרטגיות ולאחריה כיבוש המחוז כולו בתוך זמן קצר יחסית.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה חרקוב נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד