כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דאגה במערב

חוק חדש: קוריאה הצפונית מעצמת גרעינית באופן רשמי

חוק חדש בקוריאה הצפונית קובע שייעשה שימוש אוטומטי בנשק גרעיני "אם המדינה תותקף" • המנהיג העליון של המדינה המבודדת, קים ג'ונג און: "ההכרזה היא בלתי הפיכה - לעולם לא נוותר על נשק גרעיני"

חוק חדש: קוריאה הצפונית מעצמת גרעינית באופן רשמי
טיל אילוסטרציה צילום: Pixabay

צפון קוריאה העבירה חוק המעגן את הזכות להשתמש "אוטומטית" ב"מתקפות גרעיניות מונעות" כדי להגן על עצמה, מהלך שמנהיג קים ג'ונג און אמר שהופך את מעמדה הגרעיני ל"בלתי הפיך" ואוסר כל שיחות לפירוק הגרעין, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. המהלך מגיע כאשר משקיפים אומרים כי נראה שצפון קוריאה מתכוננת לחדש את הניסויים הגרעיניים בפעם הראשונה מאז 2017, לאחר שפסגה היסטורית עם נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ ומנהיגים אחרים בעולם ב-2018 לא הצליחו לשכנע את קים לנטוש את פיתוח הנשק שלו.

הפרלמנט עם חותמות גומי של אספת העם העליונה, העביר את החקיקה ביום חמישי כתחליף לחוק משנת 2013 שהתווה לראשונה את מעמדה הגרעיני של המדינה, כך דיווחה ביום שישי סוכנות הידיעות הממלכתית של המדינה KCNA. "המשמעות העליונה של חקיקת מדיניות נשק גרעיני היא למתוח קו בלתי הפיך כך שלא ניתן יהיה להתמקח על הנשק הגרעיני שלנו", אמר קים בנאום באספה, והוסיף כי הוא לעולם לא ימסור את הנשק גם אם המדינה תתמודד 100 שנים של סנקציות.

הוא אמר כי החוק ישמש ערובה משפטית רבת עוצמה לביסוס מעמדה של צפון קוריאה כמדינת נשק גרעיני ולהבטחת "האופי השקוף, העקבי והסטנדרטי" של מדיניות הגרעין שלה, כך דיווחה KCNA. החוק מ-2013 קבע שצפון קוריאה תוכל להשתמש בנשק גרעיני כדי להדוף פלישה או תקיפה ממדינה גרעינית עוינת ולבצע התקפות תגמול.

זוהי התייחסות לכאורה לקריאה מצד דרום קוריאה, הקוראת לפגוע בתשתית הגרעינית ובמערכת הפיקוד של צפון קוריאה אם ​​יש חשד להתקפה קרובה. החוק גם אוסר כל שיתוף של נשק גרעיני או טכנולוגיה עם מדינות אחרות, ומטרתו להפחית את הסכנה של מלחמה גרעינית על ידי מניעת חישובים מוטעים בין מדינות נשק גרעיני ושימוש לרעה בנשק גרעיני, כך דיווחה KCNA. אנליסטים אומרים שמטרתו של קים היא לזכות בהסכמה בינלאומית למעמדה של צפון קוריאה כ"מדינה גרעינית אחראית".

הממשל של ג'ו ביידן הציע לדבר עם קים בכל עת ובכל מקום, ונשיא דרום קוריאה, יון סוק-יאול, אמר שארצו תספק כמויות אדירות של סיוע כלכלי אם פיונגיאנג תתחיל לוותר על הארסנל שלהם, כך דווח ה'גארדיאן' הבריטי.

דרום קוריאה הציעה ביום חמישי לקיים שיחות עם קוריאה הצפונית על מפגשים מחודשים של משפחות שהופרדו על ידי מלחמת קוריאה בשנים 1950-53, עם זאת, צפון קוריאה דחתה את ההצעה, ואמרה כי ארה"ב ובעלות בריתה מקיימות "מדיניות עוינת" כגון סנקציות ותרגילים צבאיים המערערים את מסרי השלום שלהם.

צפון קוריאה טיל בליסטי נשק גרעיני קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד