כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בזכות שמירת העיניים

נפטר 21 שנים אחרי שניצל מ'אסון התאומים' בניו יורק

השבוע הלך לעולמו יהודי שניצל בנס בפיגועי התופת במרכז הסחר העולמי בניו יורק 'מגדלי התאומים' לפני 21 שנה. המשפיע רבי מיילך בידרמן סיפר מה ששמע מבני משפחתו. כיצד ניצל בזכות שמירת העיניים ברכבת?

נפטר 21 שנים אחרי שניצל מ'אסון התאומים' בניו יורק
אסון התאומים צילום: ויקיפדיה

המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן סיפר השבוע כי זה עתה הלך לעולמו בניו יורק איש וותיק וחסיד הרה"ח רבי שמואל כץ זצ"ל, ר' מיילך סיפר כי שמע מבניו כי אביהם עבד לפרנסתו ב'מגדלי התאומים' במנהטן בקומה ה-85 בבניין שהיה כמעט הגבוה בעולם.

ר' שמואל היה מגיע לעבור ב'מנהטן' ב'רכבת', אך דא עקא שבשעות הבוקר המוקדמות הרכבת הומה אדם ועמוסה להתפקע, וכמעט שאי אפשר לשמור על העיניים, על כן הצליח להשיג אישור מיוחד ממנהל העבודה שיכול להגיע בכל יום שעתיים מאוחר יותר והיה משלים את העבודה שעות מאוחר יותר בסוף היום.

והנה לפני עשרים ואחת שנים, ביום שלישי כ"ג אלול תשס"א (11 בספטמבר), בשעה 8:45 בבוקר קרסו שני המגדלים לאחר שזוג מטוסים רוסקו לתוכם כחלק מפעולת הטרוריסטים האסלאמיסטים מקבוצת אל-קאעידה, בהנהגתו של אוסאמה בן לאדן. המטוסים, שהיו עמוסים בכמות גדולה של דלק, פגעו בכל אחד משני המגדלים וגרמו לדליקה שהחלישה את שלד הפלדה של המבנה - דבר שגרם בסופו של דבר לקריסתו ולכתישתו לאבק.

2,977 אזרחים, נוסעים וצוות של ארבעת המטוסים, נספו בהתקפות אלו, ויותר מ-6,000 נפצעו. נהרגו גם 19 הטרוריסטים שחטפו את ארבעת המטוסים ביניהם גם אלו שהיו בקומה ה-85, אולם רבי שמואל שלא היה במקום הסכנה, ניצל, כי כדרכו היה מגיע מאוחר יותר... ונשאר חי עוד 21 שנה בארץ החיים, וזכה להשיא כל צאצאי, בזכות הקפדתו על שמירת העיניים.

המשפיע רבי אלימלך בידרמן אסון התאומים הפיגוע בבנייני התאומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד