ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסכם הגבול הימי

שר החוץ הלבנוני: "95% מההסכם עם ישראל מוכן - חושש מנתניהו"

שר החוץ הלבנוני עבדאללה בן חביב אמר בסוף השבוע כי 95 אחוזים מהסכם הגבול הימי הושלמו | לטענת השר, הבעיה היא שיש בישראל ממשלת מעבר בתקופת בחירות וכי הוא חושש מחזרת נתניהו לשלטון

שר החוץ הלבנוני: "95% מההסכם עם ישראל מוכן - חושש מנתניהו"
אסדת הגז צילום: צילום מסך

שר החוץ של לבנון עבדאללה בו חביב, שהשתתף אתמול (שישי) בפגישה של המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין עם נשיא לבנון מישל עאון אמר כי לפי מידע שיש בידיו - גם מארצות הברית ומהאו"ם - 95% מהסכם סימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון הושלמו, את הדברים הביא רועי קייס בכאן חדשות. עם זאת, בו חביב הוסיף בריאיון לעיתון א-נהאר, כי ישראל "זורקת בלוני ניסוי" כדי לראות את התגובות ואת דעת הקהל ברקע הבחירות.

לדבריו, יש הצטלבות אינטרסים בין הצדדים להשלים בקרוב את ההסכם. הבכיר הלבנוני אף הסביר כי בראייתו זהו הזמן הנכון לסיים את הסוגיה ולחתום על הסכם כיוון שבנובמבר הסיכויים לכך ירדו. לטענתו, אם בנימין נתניהו ייבחר להיות ראש הממשלה, הוא עלול לפוצץ את ההסכם וייתכן שגם בלבנון יהיה נשיא חדש בעל השקפה אחרת על הנושא (עאון מסיים את תפקידו בסוף אוקטובר).

בו חביב התייחס בריאיון גם לאי שביעות הרצון מהשינויים שנעשו בחידוש המנדט של כוח יוניפי"ל של האו"ם וטען כי הייתה התרשלות לבנונית בנושא, שגרמה לכך שיהיה סעיף שאומר כי הכוח יוכל לבצע פעולות בדרום המדינה מבלי להתייעץ או להיות מתואם עם הצבא. עם זאת הוא ציין כי בפגישתו עם מפקד יוניפי"ל האחרון הבהיר כי דבר לא השתנה והוסכם על התייעצויות ושיתוף פעולה רציף בין הצבא לבין כוח יוניפי"ל.

בד בבד, סגן יו"ר הפרלמנט של לבנון אליאס בו סעב אישר את הדיווח אתמול כי במהלך הפגישות בביירות עם המתווך האמריקני, האחרון העלה דרישה ישראלית לקבל את נקודה B1 בראס א-נאקורה, מה שמכונה קו המצופים שמתחבר ליבשה, מטעמי ביטחון. בריאיון לאתר החדשות הלבנוני "אסאס מדיה" אמר בו סעב כי הוכשטיין צפוי לשלוח נקודות ציון בכתב לצד הלבנוני של קו המצופים כדי לוודא שהעניין אינו נוגד את האינטרס של לבנון.

לבנון גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד