כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חברה פיקטיבית"

דיווח לבנוני: רופא סורי אסף מידע עבור המוסד ונתפס

בלבנון דווח אתמול כי רופא סורי התחזה לעובד בחברה פיקטיבית שמתיימרת לטהר את מימי סוריה, על פי הדיווחים, הרופא אסף מידע מודיעיני משמעותי לישראל. הוא נעצר בנמל התעופה של ביירות, כך דיווח ערוץ אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה

דיווח לבנוני: רופא סורי אסף מידע עבור המוסד ונתפס
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה דיווח אתמול כי כוחות הביטחון הלבנוניים עצרו בחודש אוגוסט האחרון רופא סורי שגויס כביכול בעבור המוסד הישראלי.

לפי הדיווח, הוא נעצר בעת שניסה לעזוב את לבנון. הרופא, מועין יוסף, במקור מעיר החוף לטקיה שהעתיק את מושבו לשוודיה, עבד בחברה שטענה שהיא מעוניינת לטהר בחינם את רשת המים בסוריה. אלא שלפי הדיווח, הוטל על אותו רופא להשיג מפות של רשתות המים והביוב בסוריה ולאסוף מידע בעל אופי ביטחוני. הרופא, כך נטען, גם גייס את אביו ושני אחיו, קצינים בצבא סוריה, כדי לעבוד איתו לטובת המוסד כדי לאסוף מידע ביטחוני בעבור אלפי יורו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

הרופא, שעל פי הדיווחים נולד בלטקיה ב-1969, נכנס תחילה לסוריה ברגל דרך לבנון, לשם הגיע משבדיה. הוא נעצר לאחר שהרשויות המקומיות התחקו אחר חשבונות המדיה החברתית שלו, שם מצאו שיחות עם ישראלים ועם גורמי מודיעין ישראלים אחרים.

על רקע המעצר דווח כי כוחות המודיעין של המשטר הסורי ביצעו מבצע מעצרים נרחב בדמשק וחלב, במהלכו עצרו עשרות חשודים באשמת שיתוף פעולה ומסירת מידע לישראל, כך מדווח מפי מקורות מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציוני שיושב בבריטניה. בדיווח נמסר כי בין העצורים קצינים ביחידות ההגנה האווירית ואחרים בקרב יחידות הצבא הסורי הממוקמות בסמוך לנמלי התעופה בחלב ובדמשק, כמו גם קצינים צבאיים במסייאף ובטרטוס.

עוד דווח כי המעצרים התרחשו בעקבות מידע שסיפקו מנגנוני המודיעין של ארגון חיזבאללה, וכי בעוד חלק מהעצורים שוחררו, לפחות 27 מאנשי הצבא עדיין נותרו במעצר מאז חודש שעבר.

לבנון סוריה ריגול המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד