כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתיחה או תרומה?

למרות שלא הוזמנו: מאות צעצועים הגיעו לגן חב"ד

גן ילדים בבית חב"ד ביורקוויל מנהטן, קיבל מבול אינסופי של קופסאות עם משחקים מאמזון, המכילות פאזלים יקרים ומגלשות מים, למרות שאיש מהצוות לא הזמין את הצעצועים. חברי הצוות תהו אם זו הונאה, אחרים חששו שהחבילות הן חלק ממתיחה אנטישמית

למרות שלא הוזמנו: מאות צעצועים הגיעו לגן חב"ד
אילוסטרציה צילום: Pixabay

חברת אמזון שלחה לגן חב"ד במנהטן ארה"ב מאות צעצועים שהגן לא הזמין.

המתנות הגיעו לראשונה לגן "אלף בית" ברחוב 92 מזרח כל יומיים מחודש יוני, ובמהלך החודשים האחרונים, נפח וגודל המתנות גדלו.

עד אוגוסט, שליחים של אמזון הורידו מספר רב של קופסאות מדי יום שכל אחת מהן הכילה לפחות 50 פאזלים או כמה מגלשות מים מעוטרות בדגל האמריקאי. הגן העריך שהוא קיבל כ-1,000 פריטים בסך הכל.

"נכנסתי לכאן בוקר אחד והיו בערך 30 קופסאות", אמרה דבורה לנדסמן, עוזרת המנהל ל'ניו יורק פוסט'. הרב אוריאל ויגלר, מבית חב"ד באפר איסט סייד מנהטן אמר כי הקהילה נזהרה בהתחלה. חברי הצוות תהו אם זו הונאה, אחרים חששו שהחבילות הן חלק ממתיחה אנטישמית.

"זה מוזר", אמר הרב ל'ניו יורק פוסט', וציין כי מישהו איים לשלוח "תנורים גרמניים" לבניין שלהם לפני שנה. "קיבלנו טלפון על 1000 תנורים גרמניים - ועכשיו אנחנו מקבלים אהבה". הצעצועים משווקים תחת המותג Ninostar, חלקם נמכרים כיום באמזון על ידי יבואן תל אביבי, הפאזלים, העשויים מעץ תומחרו בערך של 16 דולר. מגלשת מים קטנה נמכרת ב-51 דולר, והגדולה ב-87 דולר.

ובכל זאת, השפע הבלתי צפוי היה יותר קללה מאשר ברכה. הר של קופסאות של אמזון גדש את הפרוזדור המשמש לאחסון עגלות ולצוות האבטחה של בית הספר. בנוסף, 65 הילדים הרשומים בגן צעירים מדי להשתמש במגלשות בבטחה.

יום לפני תחילת הלימודים, הרב ויגלר וזוג מתנדבים סחבו עשרות קופסאות כדי לתרום אותן למשפחתון במורד הבלוק. איבליז איטמן, מנהלת הגן, אמרה שהם מתכננים לתת את הצעצועים להורים. זמן קצר לאחר שה'ניו יורק פוסט' יצר קשר עם החברה, החלה אמזון לחקור את המשלוחים, כך אמר דובר אמזון. "בתוך שעות, סימנו את המשלוחים הללו ומנענו מכל השאר להישלח לבית הספר מהמוכר הזה", אמר דובר אמזון ברנדן באריבו.

משחקים גן ילדים חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד