כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כישלון אמריקאי

09\11: המוח מאחורי הפיגועים הנוראיים עדיין ממתין למשפט

המוח מאחורי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר על ארצות הברית ממשיך להמתין למשפט יותר מ-20 שנה לאחר הפיגועים שהביאו ל-2,977 הרוגים. "זו טרגדיה איומה עבור משפחות הקורבנות" אמר פרקליט אמריקאי בניו יורק

09\11: המוח מאחורי הפיגועים הנוראיים עדיין ממתין למשפט
אסון התאומים צילום: ויקיפדיה

חאליד שייח' מוחמד נתפס במקום מחבואו פקיסטן במרץ 2003, הוא היה החשוד בטרור המפורסם ביותר בקשר לפיגוע שנלכד עד כה.

חאליד עדיין ממתין למשפט מאז הפיגועים שתכנן ב-2001. מוחמד נחת בכלא מפרץ גואנטנמו - קובה כדי להמתין למשפט ומאז נשאר שם. "זו טרגדיה איומה עבור משפחות הקורבנות". אמר דייוויד קלי, פרקליט אמריקאי לשעבר בניו יורק, על כישלונו המתמשך של הממשל להעמיד סוף סוף את המחבל למשפט.

קלי, שהיה שותף ליו"ר החקירה הארצית של משרד המשפטים על הפיגועים, אמר שהמצב בגואנטנמו הוא "פגם אדיר בהיסטוריה של המדינה". מומחים אומרים שייתכן שיהיה קשה לשפוט את מוחמד בבית משפט אזרחי בגלל "טכניקות החקירה שספג מסוכני CIA לאחר שנתפס, המבקרים טוענים כי השיטות - שכללו לפחות 183 מקרים היו בגדר עינויים, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

גם תוכניות לעקוף את הבעיה על ידי משפט בבית דין צבאי נתקלו בחסמים. "חשוב לי שאמריקה תגיע סוף סוף לאמת על מה שקרה, איך זה נעשה", כך אמר ג'ורג' הברמן, שבתו אנדריאה בת ה-25 נהרגה לאחר שאחד המטוסים החטופים התרסק במרכז הסחר העולמי קומה מעל המשרד שלה.

הברמן מוויסקונסין ביקר באופן אישי בגואנטנמו ארבע פעמים כדי לצפות בהליכים משפטיים רק כדי לצאת מאוכזב. "אני אישית רוצה לראות אותו עומד למשפט." חתם.

אסון התאומים מתקפת טרור קובה טרוריסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד