כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פוסט התנצלות

שקד מכריזה לאחר הפרידה מהנדל: "טעיתי, חוזרת הביתה, לימין"

שרת המשפטים איילת שקד שהודיעה הלילה על פירוק השותפות עם יועז הנדל מכריזה כעת, ימים ספורים לפני סגירת הרשימות: "עשיתי טעויות, חוזרת הביתה למקום בו הלב שלי נמצא" | שקד תנסה ליצור חיבורים של הרגע האחרון בכדי לקרב את המפלגה כמה שיותר לאחוז החסימה

מחאת פעילי ימין מול בית שקד, ארכיון
מחאת פעילי ימין מול בית שקד, ארכיון צילום: מחאת הקו האדום

איילת שקד, שותפתו לדרך של נפתלי בנט, האיש המושמץ בימין שחתום על הרחקת מנהיג הגוש, בנימין נתניהו, מכסא ראש הממשלה מכריזה הבוקר על "חזרה הביתה" לימין.

דבריה מגיעים שעות ספורות לאחר שהכריזה על פירוק השותפות עם סיעת דרך ארץ של הנדל והאוזר כשלטענתה הפירוק בוצע מאחר והנדל התעקש להמשיך ולהחרים את נתניהו, כעת תנסה שקד להביא לרשימתה מועמדים וחיבורים חדשים שיעלו את התמיכה לעבר אחוז החסימה, בסקר האחרון קיבלה שקד רק 1.1% מסך הקולות.

שקד הזמינה הבוקר על פי דיווחים את אביר קארה לפגישה וצפויה מאוחר יותר היום להיפגש עם ניר אורבך, במקביל מופעל לחץ לסגור על ריצה משותפת עם מפלגת הבית היהודי והעומד בראשה יוסי ברודני.

בפוסט ארוך שפרסמה הבוקר שרת הפנים איילת שקד נכתב: "חברים יקרים, מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך להתנהל כמו קהילה קטנה ומסוכסכת בגלות. אל מול האתגרים הלאומיים והייעוד ההיסטורי של עם ישראל - פשוט אין לנו את הפריבילגיה הזו. הסחרור אליו נכנסנו בשנים האחרונות חייב להיפסק".

"מדינת ישראל צריכה ממשלה לאומית רחבה ויציבה שתטפל ביוקר המחייה, במשילות ובשאר הבעיות הבוערות. ממשלה שמרכז הכובד שלה ימני שתדע להביא לתיקון החולאים במנגנון הדמוקרטי בישראל" המשיכה שקד.

שקד הוסיפה, "שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל. החרמות של צד אחד הורסות את ישראל. לא הייתי מוכנה בעבר ואיני מוכנה גם כעת לקחת חלק במשחק החרמות הזה על הגב של אזרחי ישראל. אם החרמות יימשכו אני לא אתן בשום אופן לגרור את המדינה לבחירות נוספות. זו הייתה עמדתי תמיד".

לדברי שקד, "אחרי הבחירות האלו אעשה הכל כדי שתקום ממשלה יציבה ורחבה, אבל אם החרמות יימשכו אדאג שתקום ממשלת ימין - בדרכי. באחריות, תוך שמירה על מוסדות המדינה ומתוך השקפת עולם מגובשת ונאמנות לדרך. יש לנו רק מדינה אחת".

"זו האמת שלי. תמיד הייתה", כתבה שקד, והוסיפה: "אתם מכירים אותי היטב מיומי הראשון בציבוריות הישראלית כאשת ימין אידיאולוגי וכאשת ביצוע. לא השתניתי. מימי ישראל שלי, דרך כהונתי כיו"ר סיעת הבית היהודי וכלה במשרד המשפטים והפנים. נכנסתי לפוליטיקה כדי שהימין יפסיק רק לדבר ימין. אני גאה שבעשור האחרון שותפיי ואני הבאנו לשינוי השיח ולהוכחת יכולת ביצוע - במישור המדיני, המשפטי והכלכלי. מחנה הימין לראשונה השתנה. לא עוד יישום מדיניות שמאל כגזירת גורל".

"כשרת משפטים הובלתי לשינוי פניו של בית המשפט העליון תוך בניית מחנה שמרני חזק. כשרת פנים הקמתי יישובים בנגב, דחפתי לבנייה מאסיבית בכל הארץ כולל יו"ש וחיסלתי רגולציה מעיקה על בעלי עסקים. יש לי עוד הרבה עבודה".

שקד מודה על הטעויות ומבקשת "מחילה": "נכון, עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות. אבל תמיד, פעלתי כשטובת מדינת ישראל בלבד לנגד עיני. כעת צריך ללמוד לתקן ולהסתער קדימה".

"אני היום חוזרת הביתה למקום בו הלב שלי נמצא", הכריזה שקד. "נבנה מחדש בית לימין המעשי והאחראי, וכמובן לציונות הדתית, על כל גווניה - ספרדים, אשכנזים, דתיים, מסורתיים, ממרכז הארץ ומההתיישבות אותה אני כל כך אוהבת". את הפסוט מסיימת שקד, "יוצאים לדרך".

איילת שקד בחירות לכנסת ה-25 יועז הנדל בלוק הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד