כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עובדי מזון מהיר חוגגים

29.12 ש"ח? לא תאמינו: זה שכר המינימום בקליפורניה

גאווין ניוסום מושל קליפורניה חתם על חוק חדש להקמת "מועצת מזון מהיר", שמטרתה לקבוע סטנדרטים לתנאי העבודה כמו שכר ושעות עבודה עבור עובדי התעשייה במדינה | שכר המינימום לעובדי מזון מהיר יעמוד על 22 דולר לשעה

29.12 ש"ח? לא תאמינו: זה שכר המינימום בקליפורניה
pixabay

מושל קליפורניה גאווין ניוסום חתם על חוק חדש להקמת "מועצת מזון מהיר" שמטרתה לקבוע סטנדרטים לתנאי העבודה כמו שכר ושעות עבודה עבור עובדי התעשייה במדינה, החוק החדש קובע כי ברשתות עם 100 סניפים לפחות בארה"ב, היא תוכל להעלות את שכר המינימום - מה שידרבן את העובדים בתחום.

על פי הדיווח שהובא ב"כלכליסט", החוק החדש קובע כי המועצה תוכל להעלות את שכר המינימום של העובדים עד לרמה של 22 דולר לשעה, זאת בעוד ששכר המינימום במדינה עבור עסקים עם מעל 26 עובדים עומד על 15 דולר לשעה. התקן החדש יחול על רשתות עם 100 סניפים לפחות ברחבי ארה"ב.

מסר ניוסום הצהיר כי "הפעולה הזו מעניקה לעובדים החרוצים של ענף המזון המהיר קול חזק יותר והשפעה על קביעת שכר הוגן ותקנות בריאות וביטחון בכל התעשייה".

יחד עם זאת, מציינים ב"כלכליסט," כי בתעשיית המסעדות הביעו כבר התנגדות לחוק. בשבוע שעבר כינה נשיא מקדונלד'ס ארה"ב ג'ו ארלינגר את החוק "חד צדדי, צבוע ומלא בכשלים". לדבריו, הקמת המועצה "תפגע בכולם" מכיוון שהתקנות החדשות יחולו רק על רשתות מסעדה גדולות ולא על רשתות קטנות יותר. בדומה, איגוד הזכיינים הבינלאומי (The International Franchise Association) טען כי מדובר בחוק "מפלה שפוגע במודל העסקי של הזכיינות". מנכ"ל האיגוד מתיו האלר מסר בהצהרה שהחוק יפגע בזכיינים קטנים יותר ואף ציין מחקר לפיו העלאת השכר תוביל לעלייה של 20% במחירי המנות. התנגדות לחוק נרשמה גם מצד איגוד המסעדות הארצי.

 

שכר מינימום קליפורניה עובדים תעשייה מזון מהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד