כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סטארקיסט מגישה

ארוחת עשר כבסיס ליום מוצלח

ארוחת עשר היא הזדמנות מצוינת להוסיף גורם חיובי למאזן התזונתי של הילדים בדמות מנת אנרגיה מזינה שתיתן דלק וכח להמשכו של יום הלימודים

ארוחת עשר כבסיס ליום מוצלח
סטארקיסט כריכים לבית הספר צילום: יח"צ

שנת הלימודים מתחילה ויחד איתה מגיעות שעות הבוקר הצפופות שמכילות אינספור משימות התארגנות שאמורות להידחס בשעה אחת צפופה. אין חולק כי אחת ממשימות העל החשובות היא הכנתה של ארוחת העשר לכלל התלמידים החרוצים.

חשיבותה של ארוחת הבוקר ידועה זה מכבר. במחקרים נמצא שילדים שלא אכלו ארוחת בוקר היו רעבים, עייפים, פחות מרוכזים, עצבניים, חסרי עניין ומנוחה. ארוחת בוקר טובה גם יכולה לעזור במניעת השמנה בקרב ילדים והיא חשובה כבסיס להקניית הרגלי אכילה נכונים ובריאים לכל החיים.

ארוחת עשר חשובה לא פחות - גם אם הילד אכל ארוחת בוקר, ועל אחת כמה וכמה אם למרות כל ניסיונותינו הילד יצא מהבית בלי ארוחת בוקר. היא נותנת "הזדמנות נוספת" לדאוג לסטטוס התזונתי של הילד, לתת לו מנה של אנרגיה חיונית ולעזור לו להמשיך ללמוד ולהתרכז טוב יותר בהמשך היום.

ארוחת עשר היא הזדמנות מצוינת להוסיף גורם חיובי למאזן התזונתי של הילדים בדמות מנת אנרגיה מזינה שתיתן דלק וכח להמשכו של יום הלימודים.

רותי אבירי, דיאטנית מבית 'סטארקיסט' מעניקה מניסיונה טיפים ומידע להרכבת ארוחה מזינה לשעת ארוחת העשר:

ארוחת עשר נאותה מכילה כריך בריא בתוספת פרי ומים. תוספת של ירקות, בתוך הכריך או מחוצה לו, תעלה את רמתה של ארוחת העשר ל'מעולה'. המרכיב המרכזי הוא הלחם המספק את מנת הפחמימות, מעליו יושם הממרח, שכדאי שיהיה ממשפחת החלבונים. הירקות שעליו ותוספת הפירות יספקו לגוף את מנות הוויטמינים והמינרלים הדרושים לו בכדי להתפתח.

על מנת למקסם את הרווחים הטמונים בארוחת העשר נעדיף את השימוש בלחם מלא. כממרחים נבחר גבינות לבנות עד 5% שומן או צהובות עד 9%. ביצים או דגים כטונה או סרדינים.

מנת דגים בתוך הכריך מספקת נוסף על מנת חלבונים עשירה, גם חומצות שומן מסוג אומגה 3. חומצות אלו תורמות להפחתת הסיכון למחלות רבות ויש מחקרים המראים גם שהן תורמות לשיפור מצב הרוח בקרב ילדים, כמו גם לשיפור יכולות למידה והשפעה חיובית על יכולות הקשב והריכוז.

טונה סטאריקסט מהווה מנת דגים מושלמת בהיותה מוכנה לאכילה מיד אם פתיחת הקופסא, ללא צורך בהכנה מוקדמת מוגשת לכם מנת דגים מושלמת לאכילה שתתרום באופן מוחשי ומיטבי ליום לימודים פורה ומהנה.

סטארקיסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד