ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סוער בקריית הרצוג

התנכלות: בית הכנסת המרכזי עומד בסכנת הריסה

בית הכנסת המרכזי בשכונת קריית הרצוג בבני ברק עומד בסכנת הריסה לאחר שאחד התושבים המקושרים למערכות מתנכל לתושבים והלשין לרשות לאכיפה במקרקעין ששיגרה צו הריסה • הערב עצרת ענק של תושבי השכונה | כל הפרטים

התנכלות: בית הכנסת המרכזי עומד בסכנת הריסה
בית הכנסת בסכנת הריסה צילום: באדיבות המצלם

מזה כמה שבועות שכונת קריית הרצוג בבני ברק סוערת סביב איום על פינוי והריסת בית הכנסת המרכזי בשכונה, המשמש כשטיבאלך המרכזיים עבור מאות מתפללים מדי יום, לאחר שאחד התושבים שמחזיק בקשרים מול הרשויות, מתנכל להליך הבנייה והקמת בית הכנסת.

בית הכנסת משמש את כל תושבי השכונה והוא מתבסס בינתיים על בנייה קלה באוהלים. המבנה הארעי הוקם על שטח ירוק עליו נבנו במשך השנים בהוראת רבני העיר והשכונה מבנים עבור הציבור. כעת גורל השטח נמצא בימים אלה בהליך מנהלי בעיריית בני ברק כדי שיהפוך את המקום לנגיש לבנייה. לטענת התושבים, יש מי שמנצל את הימים שההליך בעירייה לא הושלם ופועל מול הרשות לאכיפה במקרקעין. המתפללים טעונים כי הם "מתנכלים להקמת בית כנסת באכיפה בררנית".

מתפללי בית הכנסת 'זיו יהודה' מספרים ל'בחדרי חרדים' כי מזה כמה שבועות הם נתקלים באכיפה נוקשה, ועכשיו אף הוצא נגד צו הריסה למתחם שנמצא בשלבי בנייה ראשוניים, זאת בעוד מבנים אחרים בשטח הירוק הענק לא קיבלו אף ביקור של פקחים וזוכים לשקט, מה שמלמד לטענתם על אכיפה בררנית.

מתפללים בבית הכנסת בקרית הרצוג

בנוסף, בעוד שאר המבנים לא נתקלים באכיפה כלל, לשטח בית הכנסת הגיעו במספר הזדמנויות פקחי הרשות לאכיפה מקרקעים, באחת ההזדמנויות ניסו לקדם את הבניה בשעת לילה מאוחרת כדי להמשיך את שלבי ההקמה, ומהר מאוד הופיעו פקחי הרשות, מה שמלמד כי המודיעין מגיע מאחד מתושבי השכונה שמחזיק בקשרים עם הרשות או הממונים.

הערב (ראשון) תתקיים עצרת ענק בקריית הרצוג, רבני השכונה לצד רבני בני ברק ורבנים נוספים כמו רבני השכונה שקוראים לציבור להגיע לעצרת התעוררות אל מול "החשש מהריסת מתחם בית הכנסת זיו יהודה".

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר בתגובה:

הרשות לאכיפה במקרקעין פועלת בכל הארץ ובכלל זה גם ברחבי העיר בני ברק.

באשר למקרה האמור, בחודש מאי זוהה על ידי הרשות לאכיפה מבנה שנבנה בניגוד לחוק וללא היתר בקרקע שייעודה שטח ציבורי פתוח. כנגד המבנה ניתן צו הריסה מנהלי שבוצע באופן עצמאי.

על אף האמור, חידשו החשודים את פעילות הבנייה הלא חוקית ללא היתר ובניגוד לתכנית.

ויובהר, גם אם יתבצע הליך תכנוני לשינוי יעוד הקרקע למבני ציבור, העירייה מחויבת לבצע הליך הקצאה שיוויוני שבסופו כלל לא בטוח שהעמותה, שפועלת במרץ לקבוע עובדות בשטח, תקבל את האפשרות לבנות מבנה בשטח האמור.

הרשות לאכיפה במקרקעין תמשיך לפעול לשמירה על שלטון החוק ולמיגור תופעת הבנייה הלא חוקית.

קרית הרצוג שטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד