כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'מרצ' עוקפת את 'העבודה'

סקר חדש: גוש נתניהו מתחזק ומעפיל ל-61

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב ארבעה ימים לפני סגירת הרשימות ו-50 יום לפתיחת הקלפיות, מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, נתניהו מסוגל להרכיב ממשלת ימין על מלא | איילת שקד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה

סקר חדש: גוש נתניהו מתחזק ומעפיל ל-61
נתניהו על המשאית בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

50 יום לבחירות, סקר מנדטים שערך מכון 'דיירקט פולס' ופורסם ב'ערוץ 14' מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין בראשות בנימין נתניהו היה משיג 61 מנדטים להקמת ממשלה בראשותו.

לפי הסקר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה מסיים את קו הגמר עם 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ היה מסיים עם 12 מושבים ו'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר עם 11.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה עם 9 מושבים, 'יהדות התורה' שומרת גם היא כל כוחה עם 7, 'הרשימה המשותפת' שומרת גם היא כל כוחה עם 6 מושבים, 'מרצ' בראשות זהבה גלאון עם 5, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן לא מתרוממת ונשארת על 5, מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת גם היא מ-7 כיום ל-4 מושבים בלבד. כמו גם רע"מ של מנסור עבאס עם 4 מושבים צמוד לאחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגה בראשות איילת שקד + 'הבית היהודי' בראשות יוסי ברודני עם 2.4% בלבד, 'ישראל חופשית' של אלי אבידר עם 0.6%, המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה - 0.45% ו'הרוח הציונית' בראשות יועז הנדל עם 0.2% בלבד מהמצביעים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון ממכון 'דיירקט פולס' עבור ערוץ 'עכשיו 14', בתאריך ה-11 בספטמבר 2022, בקרב 616 נדגמים בוגרים (בני 18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית - 4.5%+-

ב'דיירקט פולס' מסבירים כי המתלבטים מתוך גוש הימין מתחילים לרדת מהגדר וגוש הימין חוזר ל-61 מנדטים. בנוסף, איילת שקד מתחזקת קלות בשברי אחוזים בעקבות הפיצול מהנדל, אך עדיין חסרים לימינה עשרות אלפי קולות בכדי לחצות את קו החסימה. לצד זאת, מרב מיכאלי לוקחת הימור בסירוב לאיחוד עם מרצ. על פי הנתונים הללו היא תצטרך לעבוד קשה בכדי לשמור על כוחה.

בחירות לכנסת ה-25 מכון הסקרים דיירקט פולס ממשלת ימין בנימין נתניהו ערוץ 14 סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד