י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"החוסן הלאומי שלנו מתפוגג"

ראש השב"כ מצא את הסיבה לגל הטרור

"חוסר היציבות הפוליטית, הפילוג הפנימי והשיח המוקצן מהווים זריקת עידוד למדינות ציר הרשע, לארגוני טרור ולמפגעים בודדים" כך מזהיר היום ראש השב"כ שתולה בעצם את חוסר היציבות הפוליטית בגל הטרור שפוקד את ישראל

ראש השב"כ מצא את הסיבה לגל הטרור
ראש השב"כ רונן בר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש השב"כ רונן בר מתערב פוליטית? בנאום שנשא היום (ראשון) בכנס מדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, אמר: "בבחירות 2022 אנחנו מנסים למנוע השפעה חיצונית, יחד עם זאת - צריכים להימנע מהשפעה פנימית".

לדבריו, "חוסר היציבות הפוליטית, הפילוג הפנימי והשיח המוקצן מהווים זריקת עידוד למדינות ציר הרשע, לארגוני טרור ולמפגעים בודדים. אויבינו חשים כי החוסן הלאומי שלנו מתפוגג וזה אמור להטריד אותנו יותר מכל. על כך שב"כ יכול רק להתריע ולא לטפל. זה בידיים של כל אחד ואחד מאיתנו".

בר בכנס היום. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

עוד אמר ראש השב"כ: "יש להניח עדיין שהסבירות להתפרצות אלימה בערים הערביות והמעורבות בזמן משבר, קיימת. וככל שההסתה עם שינוי לכאורה בסטטוס קוו באל אקצא תהיה נוכחת הסבירות לכך תעלה".

לדבריו, "מדינת ישראל הופכת ממדינה עם ערים מעורבות למדינה מעורבת. אוכלוסיות חזקות עוזבות את היישוביים הערבים, ובכך נפגע עוד יותר פיתוחם. סוגיה זו פוגשת את הציבור עם משקעים קשים. מפגש שבו השוני מודגש יותר מאשר הדמיון".

"שב"כ לא ירפה מהעמדה לדין של כל המפגעים באירועי שומר חומות", הבטיח בר וציין כי "רק כתוצאה מחקירות שב"כ וזה לצד הרבה מאוד חקירות משטרתיות. נעצרו עד כה 271 אנשים והוגשו 206 כתבי אישום. גם בשבוע שעבר. אנחנו לא נשכח ולא נסלח".

צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

באשר לאיום האיראני אמר: "נותר לנו רק לדמיין היקף השפעה עתידי אם ייחתם הסכם גרעין והקופה האיראנית תתעשר ב-85 מיליארד דולר נוספים שחלקם ייועד מן הסתם למטרות טרור וחיזוק ארגונים כמו הג'יאהד האסלאמי".

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ התייחס הערב לאמירתו של ראש השב"כ לפיו הפילוג הפנימי בישראל מעודד מחבלים לבצע פיגועים ואמר כי "האמירה של ראש השב"כ מיותרת, אנחנו עם אחד שיודע להתעלות ולהתאחד מעל המחלוקות".

ראש השב"כ רונן בר גל הטרור גל טרור בחירות לכנסת ה-25 משבר פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד