כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פיצוץ ואנרכיה

חשש מאינתיפדה שלישית: ישראל תעמוד בפני פיצוץ

בקהיר עוקבים בדאגה רבה אחר ההסלמה ביהודה ושומרון וממה שעתיד לבוא. גורמים מצריים מותחים ביקורת על ההתנהלות הישראלית."ישראל תעמוד בפני פיצוץ ואנרכיה בשטחים"

חשש מאינתיפדה שלישית: ישראל תעמוד בפני פיצוץ
הלוויית המחבל צילום: תקשורת פלסטינית

בקהיר עוקבים בדאגה רבה אחר ההסלמה ביהודה ושומרון וממה שעתיד לבוא. גורמים מצריים שעוסקים בנושא אומרים בשיחה עם 'כאן חדשות' שהמצב מטריד מאוד. בשיחה אותם גורמים מצריים מותחים ביקורת על ההתנהלות הישראלית וסבורים כי הגברת הפעילות של צה"ל בשטחים בעת האחרונה מביכה את הרשות הפלסטינית ומחלישה את מעמדה עוד יותר. הם מזהירים כי אם המצב בגדה יימשך כפי שהוא – ישראל תעמוד בפני פיצוץ ואנרכיה בשטחים כשברקע ההתקרבות ליום שאחרי אבו מאזן.

הערב מסר בכיר פלסטיני לערוץ א-שרק הסעודי כי ישראלי בכיר לשעבר במערכת הביטחון ביקר ביום שבת במוקטעה ברמאללה ופגש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הבכיר הפלסטיני מסר כי הפגישה עסקה בדרכי ההתמודדות מול החמושים בגדה המערבית ודרכי חיזוק כוחה של הרשות הפלסטינית. עוד נמסר בדיווח, שאין לו אישור מכל מקור אחר, כי יום קודם לכן התקיימה פגישה בין בכירים ישראלים ופלסטינים במטרה לדון בסוגיות הנוגעות לחיי הפלסטינים בשטחי הגדה המערבית.

הפגישה מגיעה על רקע מצב נפיץ אצל הפלסטינים, היום בצהריים התקיימה הלוויתו של חמד אבו ג'לדה, הפלסטיני שמת מפצעיו לאחר שנורה ע"י כוחות צה"ל בחילופי אש בג'נין לפני מספר ימים. גופתו של אבו ג'לדה נעטפה בדגל של גדודי שוהדא אל-אקצא ובהלוויה השתתפו גם חמושים רעולי פנים של הארגון. המשתתפים בהלוויה קראו "לפוצץ את ראש הציוני" ו-"נמטיר את תל אביב באש". כך דווח ב'כאן חדשות'.

בהלוויה נאם גם נציג של גדודי שוהדא אל-אקצא שכינה את ההרוג "אחד מלוחמי הארגון בשטח" והוסיף "אנו ממתינים ואורבים לכוחות הכיבוש במחנה הפליטים ג'נין".

פלסטינים טרור מחבל חוסל אינתיפאדה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד