כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כי הנה המלכים נועדו

באנטוורפן התרגשו: הרבי מדושינסקיא שבת בפשעווארסק

התרגשות גדולה באנטוורפן לאחר שבת במחיצתו של הרבי מדושינסקיא ששבת בצל הרבי מפשעווארסק לבקשתו. 'בחדרי חרדים' עם תיאור השבת וצאתה

באנטוורפן התרגשו: הרבי מדושינסקיא שבת בפשעווארסק
הרבי מדושינסקיא בביקור בפשעווארסק צילום: באדיבות המצלם

שבת מרוממת במיוחד עברה על תושבי אנטוורפן שלא זוכרים כדוגמתה. מכל קצוות העיר נהרו ההמונים לבית המדרש 'בית יצחק' פשעווארסק באנטוורפן שבבלגיה לחזות בצל הצדיקים האדמו"רים מפשעווארסק ודושינסקיא ששבתו יחד.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הרבי מדושינסקיא שנסע לאירופה הגיע לחצר החסידות בבלגיה לשם הוזמן על ידי הרבי מפשעווארסק. 

בליל שבת לא נערך טיש כנהוג בחצר הקודש פשעווארסק הרבי עורך טיש רק בשבת מברכים, האדמו"ר מדושינסקיא ערך טיש בבית בעל אכנסניא הנגיד ר' יוסף שמואל שפירא, ציבור גדול מתושבי המקום השתתף.

התפילות התקיימו בבית המדרש בית יצחק שם הוצב כסא וסטנדר מיוחד העבור האדמו"ר מדושינסקיא, לצד האדמו"ר מפשעווארסק, אך חסידי פשעווארסק נדהמו לראות את הרבי מדושינסקיא מתיישב כאחד המתפללים בספסלי בית המדרש.

אל האדמו"ר מדושינסקיא הצטרפו ראשי קהילת דושינסקיא לונדון, בראשם הרב עקיבא גרינהוט ובן אב"ד הקהילה בלונדון, הבחור ישראל משה דושינסקיא שנשלח על ידי אביו וגם הוא לא לפספס את השבת הנדירה בצל האדמו"רים.

חסידי פשעווארסק מספרים על הערצה והערכה נדירה של הרבי לאדמו"ר מדושינסקיא במשך כל השבת וכן בסעודת מלוה מלכה, ומאידך את ההכנעה של האדמו"ר מדושינסקיא לרבי מפשעווארסק ככביכול מדובר בתלמיד היושב בפני רבו.

בתוך כך, התבקש האורח האדמו"ר מדושינסקיא על ידי האדמו"ר מפשעווארסק לדרוש הערב בבית המדרש 'בית יצחק' פשעווארסק. בהודעה שנמסרה לחסידים ואוהדי בית פשעווארסק נאמר בהקלטה, "הערב נזכה שהאורח הגדול כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א ישא מדברותיו לקראת ימים הנוראים הבאים עלינו לשלום, על פי בקשה מיוחדת של כ"ק מרן רבינו שליט"א... לכו ונשובה אל ה'".

כמו כן סייר הרבי מדושינסקיא בבית הכנסת של 'מחזיקי הדת', שם העסקן הבלגי, מזכיר קהילת מחזיקי הדת, הרב הערשל גרוס הראה לאדמו"ר מדושינסקיא את ביהמ"ד העתיק של הקהילה באנטוורפן שעבר שיפוץ בעלות של 4 מיליון יורו בתקופה האחרונה. 

 

הרבי מדושינסקיא הרבי מפשעווארסק אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד