כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסלולים עם מקלטים

למרות האזעקות: התיירים חזרו לקייב

בעוד הלחימה מתמקדת בחלקים אחרים של אוקראינה, החיים בעיר הבירה קייב חזרו למראית עין של נורמליות. הברים ובתי הקפה פתוחים וסיורים בעיר שוב הפכו לפופולריים. לסיורים מאורגנים בקייב יש ביקוש רב, אך מבקרים מעדיפים מסלולים עם מקלטים בקרבת מקום, למקרה חירום

למרות האזעקות: התיירים חזרו לקייב
קייב הבירה צילום: Pixabay

רחובות עיר הבירה קייב עמוסים, כמו בימים הטובים. עם פקקים המאיטים את זרימת כלי הרכב. אלמלא ההזעקות, שקי החול והמחסומים ליד מבנים מנהליים, לא הייתם יודעים שאוקראינה נמצאת במלחמה. החיים הרגילים נמשכים כמעט ללא הפרעה בעיר הבירה קייב, שבה המקומיים פוקדים פארקים, מטיילים לאורך השדרות שלה או נרגעים בבתי קפה.

"עזבתי את קייב לפולין ב-4 באפריל 2022. באותה תקופה, היו הרבה מחסומים ברחבי העיר, היינו צריכים להציג את המסמכים שלנו בכל תחנה, מעט חנויות היו פתוחות, ולמצוא בית קפה פתוח כדי לקבל קפה היה כמעט בלתי אפשרי", סיפרה קסניה פדורובה לתאגיד השידור הגרמני DW.

כאשר נשמעת אזעקה ברחוב חרשצ'אטיק - השדרה הראשית של קייב שלאורכה ברים, מסעדות וחנויות - רוב האנשים מגיבים בשלווה. חלקם ממשיכים ללכת, בעוד שאחרים הולכים לתחנת הרכבת התחתית כדי להיכנס למחסה עד שהכל יירגע.

בעוד שתיירים זרים נמנעו במידה רבה מלהגיע לקייב מאז תחילת המלחמה, המבקרים המקומיים חזרו בהמוניהם. אוקראינים רבים רוצים לחזור לחיות חיים נורמליים, ככל שניתן, ועבור רבים זה אומר גם לצאת לטיולים קצרים ולחופשות עירוניות. לסיורים מאורגנים בקייב יש ביקוש רב, אם כי מבקרים רבים מעדיפים מסלולים עם מקלטים בקרבת מקום, למקרה חירום.

רוב התיירים הזרים עדיין נמנעים מלהגיע לקייב. "כמובן שהתנאים לא מאובטחים, הטיסות מוגבלות ויש סכנה מתמדת, מה שלא מאפשר להבטיח את בטיחות התיירים הזרים", אומרת מומחית הנסיעות מריה יונובטס האוקראינית. רוב הזרים שרואים היום בקייב הם עיתונאים, פוליטיקאים וחברים בארגוני סיוע, העובדים במגזר התיירות של אוקראינה לא מצפים מתיירים זרים לחזור בקרוב. זה ידרוש לא רק הפסקת הפגזות וההתקפות הרוסיות, אלא גם ביטול החוק הצבאי, שלא לדבר על פתיחה מחדש של המרחב האווירי של אוקראינה.

קייב תיירות מלחמת אוקראינה רוסיה אזעקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד