כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ביקש לפטר את קושנר

רגע לפני המשפט: עוזרו של טראמפ בספר חדש

עוזר לשעבר של הנשיא לשעבר טראמפ, טען שטראמפ רצה להחליף את החתן שלו בסטיב באנון כמנהל מסע הבחירות, אך לא המשיך בתכניות בשל "צרות משפחתיות". באנון והתורמים רצו את קושנר ובראד פארסקייל (מנהל הקמפיין) מחוץ לקמפיין

רגע לפני המשפט: עוזרו של טראמפ בספר חדש
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הסכים לפטר את חתנו ג'ארד קושנר ולהחליף אותו בסטיבן באנון, כך לפי ספר חדש שנכתב על ידי עוזרו של טראמפ לשעבר פיטר נבארו, כך דיווח ה'גארדיאן' הבריטי.

נבארו מצטט ביומנו זיכרון מ-25 ביוני 2020 על פגישה בין באנון לבין תורמי הקמפיין הגדולים. "באנון והתורמים רצו את קושנר ובראד פארסקייל (מנהל הקמפיין) מחוץ לדלת".

על פי הדיווח, ביוני 2020, פחות מחמישה חודשים לפני יום הבחירות, הסכים דונלד טראמפ ל"הפיכה" כדי להדיח את חתנו ג'ארד קושנר מהשליטה במסע הבחירות שלו לנשיאות ולהחליף אותו בימני הקיצוני הפרובוקטור סטיב באנון.

ההפיכה זכתה לתמיכה מצד דונלד טראמפ ג'וניור, אבל לפי ספר חדש של עוזרו טראמפ לשעבר פיטר נבארו זה לא עבד, לאחר שטראמפ סירב למסור לקושנר את החדשות הרעות בעצמו.

מחשש לצרות משפחתיות אם הוא עצמו יצטרך למסור את החדשות הרעות לחתנו, ביקש טראמפ מברני מרקוס, מייסד 'הום דיפו' תורם רפובליקני גדול וחבר קרוב לטראמפ, "להיות השליח" לקושנר.

לדבריו של נבארו, קושנר העליב תחילה את מרקוס על ידי סינון השיחה, ואז אמר לשליחו של טראמפ שהוא לא מתכוון לפרוש. נבארו כותב: "וזה היה זה. והשאר הוא היסטוריית כישלון אסטרטגי קטסטרופלי". בנובמבר 2020 הפסיד טראמפ את הבית הלבן לג'ו ביידן.

ספרו החדש על "איך הפסיד טראמפ את הנשיאות" יפורסם בהמשך החודש. בנובמבר הקרוב יעמוד נבארו למשפט. הוא מואשם בביזיון הקונגרס, על סירובו להגיע לחקירה על המהומות ב-6 בינואר 2021 בגבעת הקפיטול, הוא צפוי לעד שנתיים בכלא, השופט בתיק סירב לבקשה לקיים את המשפט באפריל הבא, כדי שנבארו יוכל לשווק את ספרו החדש.

ג'ראד קושנר דונלד טראמפ הבית הלבן בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד