כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סוף סוף הגיעו להסכמות

מדוע עומדת הטיילת החדשה שלוש שנים ללא גישה

כמעט שלוש שנים שעומדת הטיילת החדשה של חוף בת גלים בחיפה כשהיא מוכנה אולם גישה אין, זאת בעקבות מחלוקת בין עיריית חיפה למשרד הביטחון על גשרון שאמור לקום סמוך לבסיס חיל הים | סוף סוף הגיעו להסכמות אבל תחכו עוד כשנה

מדוע עומדת הטיילת החדשה שלוש שנים ללא גישה
טיילת בת גלים בחיפה צילום: יונתן גרשון (יהיה בסדר בגל"צ)

חיפה או חלם? כבר כמעט שלוש שנים עומדת מוכנה הטיילת החדשה של חוף בת גלים בחיפה, קטע של יותר מקילומטר שמחבר בין שני חלקי הטיילת של השכונה ומאפשר רצף של טיול והליכה ליד הים. הכל מוכן, כולל מתקני כושר והצללות, והכל חסום ומוקף בגדרות. השקות חגיגיות היו, גם הבטחות - אבל גישה לטיילת עדיין אין.

הסיבה היא מחלוקת בין עיריית חיפה למשרד הביטחון על גשרון שאמור לקום סמוך לבסיס חיל הים. החדשות (הטובות יחסית) - סוף סוף הגיעו להסכמות, ועכשיו מדברים על עוד כשנה(!) של עבודות להקמת הגשרון עד שתיפתח הטיילת. כך דווח בתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל.

ממשרד הביטחון נמסר: "משרד הביטחון פועל על מנת להרחיב, ככל הניתן, את הגישה לחופי הים שנמצאים באחריות מערכת הביטחון. רצועת הטיילת בחוף בת-גלים בחיפה פונתה לפני מספר חודשים. על פי ההסכם, פתיחתה לציבור הינה באחריות עיריית חיפה, שאמורה להשלים בניית גשר להולכי רגל".

מעיריית חיפה נמסר כי "בתום מהלך מורכב, שארך כשלוש שנים, העביר לאחרונה משרד הביטחון לידי העירייה את חלקו האחרון של השטח, המיועד להשלמת טיילת "חולדה גורביץ'" ואשר שימש עד כה את בה"ד חיל הים. העברת מקטע זה של החוף תאפשר לראשונה מאז ימי המנדט הבריטי הליכה רציפה מחוף הכרמל, דרך טיילת בת-גלים, עד לחוף השקט ובעתיד - לחזית הים העירונית ולרובע הנמל בעיר התחתית. השלב האחרון בהארכת הטיילת כולל הקמת גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים בחלקה המזרחי של הטיילת. העבודות להקמת הגשר צפויות להתחיל בקרוב ויימשכו כשנה".

בת גלים טיילת עיריית חיפה משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד