כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החשיבות של קורס QA

בדיקת התוכנה היא חלק מאוד חשוב בתהליך של פיתוח התוכנה, שבמסגרת שלה בודק התוכנה מתכנן ומריץ סדרה של בדיקות על התוכנה בשביל למצוא את התקלות ואת החריגות ולוודא את העמידות שלה בדרישות של הלקוח

החשיבות של קורס QA
סטודנט צילום: FREEPIK

כאשר מדובר בתחום של בדיקות תוכנה ניתן לומר שהוא נקודת פתיחה מעולה בשביל קריירה בהייטק.

הוא נחשב כרגע לאחד התחומים הכי החשובים והכי מבוקשים בשוק. בין אם מדובר על מוצרי תקשורת, מכשור רפואי, בנקים, אינטרנט מכוניות ועוד, כל התחומים שמונו כאן דורשים בודקי תוכנה יעילים ומקצועיים, שהשלימו בהצלחה קורס QA ובגלל זה הדרישה אל המקצוע רק הולכת ותופחת.

בדיקת התוכנה היא חלק מאוד חשוב בתהליך של פיתוח התוכנה, שבמסגרת שלה בודק התוכנה מתכנן ומריץ סדרה של בדיקות על התוכנה בשביל למצוא את התקלות ואת החריגות ולוודא את העמידות שלה בדרישות של הלקוח.

הבודק עובד ביחד עם המפתח של התוכנה, בשביל לשפר את האיכות שלה ולצמצם כמה שיותר באגים במערכת. בגלל זה בודק תוכנה מקצועי יהיה חייב להיות עם ראייה מערכתית, ידע אחד מאוד במתודולוגיות, שיטות עבודה רבות וכלים מרובים בתחום הנ"ל.

בסוף התהליך הוא יהיה הסמכות המקצועית אשר מאשרת את האיכות של התוכנה לפני השחרור שלה אל השוק. קורס בודק תוכנה פותח דלתות רבות אל תחום אשר הוא מאתגר ומרתק, שהתקדם והשתכלל בעת האחרונה בעזרת השינויים הטכנולוגיים, כלל הסטנדרטים וכלי הבדיקות החדישים שיש בתחום. זה הוא מקום מעולה להתחיל ממנו, להחכים, ללמוד ולהתפתח.

איך מתבצעת בדיקת תוכנה?

בדיקות תוכנה קורות בדרך כלל בעזרת שתי שיטות עיקריות. בדיקות של תוכנה ידניות, שבהן בודק התוכנה מדמה "יוזר" שזהו משתמש ממוצע , הוא עובר ממסך אחד למסך אחר, מזין נתונים ביעילות ומהירות מירבית בתוכנה ובודק כמו שצריך את הפלט אשר התקבל ממנה.

בדיקות ידניות לא מצריכות, ידע מוקדם בתחום של התוכנה מעבר אל השימוש הבסיסי, וגם מיומנויות אינטרנט רגילות ובסיסיות אם מדובר בתוכנה שהיא און ליין. הדרך השנייה בשביל ביצוע QA היא בעזרת סדרה של בדיקות אוטומטיות.

הבדיקות האלו לרוב מתוכנתות מלפני, ומאפשרות לבדוק כמות יפה של מסכים, כמו כן בנוסף גם בדיקות של מצבי העומס על האתרים באינטרנט ועל התוכנות. הבדיקות האלה מצריכות טיפה יותר ידע, שגם אותו כמובן אפשר ללמוד באמצעות הקורס הייעודי כמו לימודי בדיקת תוכנה.

מה לומדים?

כאשר אתם לומדים קורס QA בדיקת תוכנה אתם לומדים בעיקר את העקרונות הבסיסיים של כל הקשור בתפעול של תוכנות בסביבות עבודה אחרות, וכן גם לומדים את הדרך שכותבים את המסמכים של הבדיקות ואת הדרך הנכונה לקרוא אותן. בודקי תוכנה מיומנים ומקצועיים יותר לומדים בנוסף גם לכתוב בדיקות שהם אוטומטיות ולזהות את הדפוסים שלא תקינים בתפעול של התוכנה.

מעבר לכך, ניתן לומר שקיימות היום גם תוכנות שונות אשר משמשות בשביל תיעוד פעילות לא תקינה של התוכנה, או בשפה המקצועית "באגים". אלה, בתור שלהם, עוברים אל המתכנתים אשר כתבו את התוכנה ולאחרי שתיקנו אותם בודקים מחדש אתם אותם הפונקציונליות בשביל לוודא שהבאג תוקן.

תוכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד