כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התעלמות ממחאת הצרכנים

קליק, קורנפלקס וקרמבו: מאות מוצרים אהובים יתייקרו בתקופת החגים

תאגיד יוניליוור תייקר חלק ממוצריה הפופולריים ביותר החל מתחילת החודש הבא ועד לאחר החגים | המוצר הראשון שיתייקר הוא הקרמבו כשאחריו יתייקרו רשימה ארוכה של מותגים דוגמת קליק, בייגל בייגל, מגנום, קורנפלקס ועוד עשרות מוצרים | ברשת מתארגנת מחאת צרכנים

קליק, קורנפלקס וקרמבו: מאות מוצרים אהובים יתייקרו בתקופת החגים
קרמבו במפעל צילום: מתוך הסרטון

חברת יוניליוור הודיעה לקמעונאים על עליית מחירים למוצריה שיכנסו לתוקף אחרי החגים, החל מ-1 בנובמבר.

"הגידול המתמשך בעלויות השונות שהתרחש בשנים האחרונות - ובמיוחד במהלך השנה האחרונה - לא מאפשר לנו להמשיך לספוג את העלויות הללו ואנחנו נאלצים להעלות את מחיריהם של מוצרינו", נכתב בהודעת החברה.

"השקענו מאמץ רב בצעדי התייעלות משמעותיים כדי להביא לכך שעליית המחירים תהיה מצומצמת ככל שניתן", הוסיפו בהודעת החברה, "היא אינה מגלמת את הגידול המלא בעלויות של השנים האחרונות ויוניליוור תמשיך לספוג חלק ממנו. העלייה במחירו של הקרמבו תחול בתאריך 2 באוקטובר".

בין המותגים שיעלו מחיריהם יהיו שוקולד קליק, מוצרי בייגל בייגל, פינוק, בדין, דאב, רקסונה ואקס וכן מוצרי גלידות שטראוס כמו מגנום. בנוסף תחול התייקרות גם על קורנפלקס תלמה, מוצרי קנור ומרגרינה.

נראה שמחאת הצרכנים נגד התייקרויות דיפלומט לא עוצרות את חברות הענק ששולטות במדף בישראל. קימברלי קלארק לא חזרה בה מהכרזת ההתייקרות של מוצרי נייר טואלט לילי ושמורת טבע וכן ייקרה קלינקס, ניקול והאגיס כשחלק מהרשתות דחו את ההתייקרות. כמו כן, לאחרונה הודיעה טרה שהיא מעלה את מחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח המדינה.

יוניליוור היא חברת מוצרי הצריכה החמישית בגודלה בישראל כשבאוגוסט עקפה את חברת דיפלומט בדירוג. יוניליוור היא קונצרן בריטי הולנדי שפועל ב-190 מדינות. היא נחשבת לחברת מוצרי הצריכה הרביעית בגודלה בעולם וליצרנית הסבונים הגדולה בעולם. הרווח שלה ב-2021 עמד על 52.4 מיליארד אירו וכלל הכנסותיה: 6.6 מיליארד אירו.

בשלב זה לא ברור אם הקמעונאים יסכימו להתייקרות. יוניליוור היא חברה חזקה מאוד שיהיה קשה לרשתות לחיות בלי מוצריה. בנוסף, בל נשכח שחלק מהרשתות דווקא ששות להעלות מחירים. לאחרונה רשת אושר עד הורידה את מוצרי יוניליוור מהמדפים בטענה שהרשת העלתה מחירים.

 

יוקר המחיה עליית מחירים יונילוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד