כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש כבד בקהילה החרדית

גזירת החינוך בארה"ב: היום דיון מכריע במועצת עיריית ניו יורק

מועצת עיריית ניו יורק צפויה להתכנס היום ולדון בנושא החינוך החרדי בעיר, לאחר תחקיר שערך עיתון ה'ניו יורק טיימס' ובו האשים את החרדים שלא מלמדים את הילדים אנגלית. התקנות החדשות שצפויות להיכנס תחייבנה ללמד ליב"ה בישיבות, או לסגור את שעריהן עד דצמבר 2023

חרדים בניו יורק; אילוסטרציה
חרדים בניו יורק; אילוסטרציה צילום: יוסי גאלדבערגער

לאחר שנים של מאבק בכל החזיתות, מועצת העיר של מדינת ניו יורק אמורה להתכנס היום (שני) כדי לדון בנושא כפיית לימודי חוץ על מוסדות החינוך החרדים המוכרים כבתי ספר פרטיים. למרות שמחלקת החינוך של עיריית ניו יורק קיבלה למעלה מ-350,000 מכתבים שהוגשו כהתנגדות על ידי ההורים, היא הודיעה על כוונתה להכניס את התקנות החדשות המחייבות ללמד ליב"ה בישיבות, שיאלצו לקבל את הדרישות או לסגור את שעריהן עד דצמבר 2023.

החוקים החדשים אמורים לכפות על בתי חינוך היהודיים למעט בלימודי קודש ולהוסיף בלימודי חול, ולכלול גם לימודים כאלו שאינם מתאימים לדת ומסורת הילדים. החוקים האלו אף נותנים שליטה לממשלה להתערב בכל עניני בתי ספר הפרטיים, עד כדי כך שיוכלו לחייב את מוסדות החינוך למנות מחנכים שאינם מתאימים לפי רוח המוסדות.

כאמור, לאחר שהתפרסמו הצעת החוקים החדשים על ידי מחלקת החינוך, ניתן לציבור זמן של 60 יום שבהם יכלו לכתוב את דעתם למחלקת החינוך שבידה לאשר או לבטל חוקים אלו. ואכן במהלך שישים יום התקבלו למעלה מ-350,000 מכתבים המביעים התנגדות נחרצת נגד החוקים.

למרות זאת, תחת מסע השמצה חסר תקדים נגד החינוך החרדי מחלקת החינוך המשיכה להתעקש ולקדם את החוקים. שיאו של המהלך היה תחקיר משמיץ וחד צדדי שפרסם בימים האחרונים ה'ניו יורק טיימס' מהעיתונים הגדולים בעולם, נגד הישיבות בניו יורק, תחקיר שאף הביא את הישיבות לאיים על העיתון בתביעת דיבה.

כאמור, היום צפויה מועצת עיריית ניו יורק לדון ולהצביע בעניין. המוני בית ישראל נקראים להתפלל ולעורר רחמי שמים מרובים לביטול הגזירה שעלולה לפגוע בחינוך החרדי.

גזירת החינוך ניו יורק טיימס ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד