כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
האיחוד הבלתי צפוי

פיוס או הפסקת אש: הודעת טקסט ששברה את הלב לבריטים

המפגש הבלתי צפוי של האחים מבית המלוכה הבריטי, הכניס תקווה להרבה בריטים וזאת לאחר שוויליאם שלח להארי הודעת טקסט ושאל אם הוא ומייגן רוצים לראות את הפרחים שהושארו למלכה בווינדזור. מסתבר שהמפגש לא היה בהוראת המלך צ'ארלס השלישי

פיוס או הפסקת אש: הודעת טקסט ששברה את הלב לבריטים
אלפי פרחים מחוץ לארמון שהניחו אזרחים אבלים צילום: אשי גבאי

במשך 45 דקות, שני הזוגות נעו בין ההמונים, לחצו ידיים, קיבלו תנחומים ופרחים שהניחו על ערמת הפרחים ההולכת וגדלה תוך שהם מודים לציבור על טוב לבם. זה היה, כמובן, הד עוצמתי של תמונות דומות מלפני 25 שנה, כאשר אימם הנסיכה דיאנה נהרגה בתאונה, האחים בירכו את פני האבלים מחוץ לארמון קנסינגטון. ה'דיילי מייל' דווח כי וויליאם שלח הודעת טקסט לאחיו הארי ושאל אותו אם הוא מעוניין לצאת לסיבוב יחד. בניגוד לדיווחים שזאת הייתה בקשה של אביהם המלך.

הבריטים היו מהופנטים מהתמונות של שני הזוגות צועדים יחד לאורך השדרה ומשוחחים עם אזרחים שבאו להביע תנחומים למות סבתם. שני הזוגות היו עד לימים האחרונים בסוג של מלחמה, הארי ומייגן עזבו את בריטניה לארה"ב, לאחר שמייגן טענה ליחס לא ראוי אליה, והתלוננה על גזענות כלפיה מצד אנשי הארמון. אך ביום שבת האחרון צעדו הזוגות יחד בסצנה שהזכירה לרבים את את האחים מקבלים תנחומים מאלפי בריטים שהגיעו לנחם אותם לאחר מות אימם בתאונה.

השאלה אמש הייתה האם הרגע הנדיר הזה של אחדות מבטיח משהו יותר מסתם סמליות. האם אכן מדובר בפיוס או בהתחלה של אחד כזה, או שמא הייתה זו פשוט שביתת נשק? היוזמה הייתה של הנסיך וויליאם אבל היא חייבה את הארי להסכים. וזה כשלעצמו בהחלט פריצת דרך. שניהם עקשנים ושניהם האשימו את השני בניכור. כך מציינים הבריטים.

ה'דיילי מייל' מציין כי בזמן הלווייתו של הנסיך פיליפ בעלה של המלכה המנוחה באפריל בשנה שעברה, האחים נקראו לנסות ליישב את המחלוקות ביניהם. והייתה תקווה, אך הם צולמו כשהם עוזבים את הקפלה של סנט ג'ורג' זה לצד זה כדי לחזור לטירה, והם נפרדו. אך הטיול ביום שבת אולי מבשר על שינויים ביחסי האחים או שהוא רק הפוגה זמנית מהמריבות ביניהם. אבל התמונות שהזוגות צועדים יחד, שברה את הלב לבריטים שמקווים שאולי יש סיכוי לשלום.

עבור רבים, לראות את הזוג צועד יחד שוב בזמן שהם בוחנים את הפרחים ומדברים עם ההמונים, היא ההוכחה הדרושה שהם אכן מפויסים. זה, כמובן, הנס של המלוכה.

מה אם כן סיכויי הפיוס? לא קל, אבל לא בלתי אפשרי, "הבעיה היא" אמר מקור ל'דיילי מייל', "שהם בקושי דיברו אחד עם השני למעלה שנתיים ויש גם כעס וגם צער על כל זה משני הצדדים". כל אחד מצפה מהשני שיתנצל. אם מותה של סבתם ימשיך להיות מזור לשני הנסיכים הלוחמים האלה, יידרש יותר מלכתוב הודעות טקסט אחד לשני כדי להשיג התקרבות נכונה.

כרגע, האנלוגיה הקרובה ביותר לאירועי הימים האחרונים היא זו של חיילים בחזית המערבית במלחמת העולם הראשונה כאשר ערכו הפסקת אש משלהם עם האויב ביום חג המולד כדי לשחק כדורגל. אחרי המשחק החיילים הללו חזרו, לתעלות שלהם והמשיכו בלחימה.

עבור המלך החדש סיכוי כזה ישנו, הוא אולי לא הורה לבניו להתכנס יחד בשבת אבל זו הייתה משאלת לבו. ה"דיילי מייל" מדווח, כי הוא דיבר עם שניהם במהלך היום שלאחר הכתרתו. "השקפה שלו, בעצם, היא סדרו את זה, הוא שונא כל סוג של עימות, הוא כן רואה את התקופה הזו של האבל כהזדמנות עבור בניו", כך מספר המקור.

וויליאם וקייט מלכת אנגליה המלך צארלס הארי ומייגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד