י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המועצות יתכנסו לאשר הרשימה

סוף לסאגה: 'דגל' ו'אגודה' חתמו על הסכם שיאפשר ריצה משותפת

לאחר שבועות ארוכים בהם היה נראה כי "יהדות התורה" צועדת כל הדרך לפיצול היסטורי, כזה שהיה מסכן את הכוח החרדי בכנסת ובדרך גם מקטין משמעותית את גוש נתניהו, נציגי "דגל התורה" ו"אגודת ישראל" הגיעו היום להסכם שיביא פתרון למחלוקת האידיאולוגית בנושא החינוך

סוף לסאגה: 'דגל' ו'אגודה' חתמו על הסכם שיאפשר ריצה משותפת
מטה בחירות של אגו"י צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שבועות של קרבות פנימיים, תדרוכים והשמצות, 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' הגיעו בשעה אחרונה (שני) להסכם ששם סוף למחלוקות האידיאולוגיות בין המפלגות ויאפשר ריצה משותפת של סיעת "יהדות התורה" לכנסת ה-25.

בהסכם עליו יחתמו בקרוב דוד שפירא מצד "דגל התורה" וחנוך זייברט מ"אגודת ישראל" נקבע כי "יהדות התורה" לא תכנס לקואליציה שלא תסדיר את אפליית התקצוב שבין מוסדות הפטור והמוכש"ר לבין מוסדות הממ"ח.

במידה ולא ימצא פתרון שישווה את התקציב, מתחייבים ב"דגל התורה" במסגרת ההסכם לשלב בחינוך העצמאי מוסדות בעלזא מאחת הערים בארץ שיבחרו, מלבד ירושלים או בני ברק. מנגד, בבעלזא חותמים על התחייבות שלא יפעלו להצטרף לתוכנית הלימודים שרקמו עם משרד החינוך.

העימות מגיע כעת לסיום, שאר הנושאים שהיו בוויכוח, כמו סדרי המקומות ושאלת ראשות המפלגה, לא יעלו לדיון מקוצר הזמן וגם מאחר ואין אישור ב"דגל התורה" לעסוק בהסכם עליהם חתמו לפני כשנה וחצי מה שמסיר באופן וודאי את התרחיש של פיצול.

הערב יתכנסו חברי המרכז הארצי של "אגודת ישראל" כדי לאשר את הרכב הרשימה לכנסת ה-25 ומחר תכנס מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" לאשר את רשימת המפלגה לקראת הגשת הרשימות ביום רביעי וביום חמישי.

יהדות התורה בעלזא הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד