י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זו איוולת גדולה"

בנט נגד ההסכם ב"יהדות התורה": "מסכן את עתיד ישראל"

ההסכם בין בעלזא לדגל התורה ממוסגר בתקשורת החילונית כ"וויתור על לימודי ליב"ה", בעקבות ההתחייבות של בעלזא שלא להצטרף לתוכנית הלימודים של משרד החינוך 'תקצוב לפי יעדים' וזאת במטרה למנוע פיצול ב"יהדות התורה"

בנט נגד ההסכם ב"יהדות התורה": "מסכן את עתיד ישראל"
נפתלי בנט/בחורי ישיבות צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בתקשורת הכללית מציגים את דרישת החרדים להשוואת תקציב החינוך כדרישה לקבל תקצוב מלא גם ללא לימודי ליב"ה. אלא שבפועל החרדים דורשים לקבל את התקצוב המלא בחוק: 75% למוסדות המוכש"ר ו 55% למוסדות הפטור. ראש הממשלה החליפי והמפלגות האנטי חרדיות - תוקפים את ההסכם.

ב"ישראל ביתנו" וב"יש עתיד" תקפו: "אם כדי לשרוד פוליטית, ביבי יצטרך לסכן את העתיד של מאות אלפי חרדים בשוק העבודה ולפגוע בפרנסתם - הוא יעשה גם את זה בלי לחשוב פעמיים", נמסר.

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט תקף גם הוא את ההסכם: "העברת תקציבי עתק לבתי ספר שמסרבים ללמד אנגלית ומתמטיקה תיצור דור שלם של צעירים נטולי כישורי עבודה ופרנסה", הוא כתב בציוץ בטוויטר וציין כי "זהו מהלך שמסכן את עתיד מדינת ישראל".

‏בנט תקף את הנציגים החרדים וטען כי הדבר לא הוגן "כלפי הצעירים החרדים שעסקנים גזרו עליהם בורות, ושייצאו לעולם לא מוכנים, נטולי יכולת לפרנס את עצמם ואת משפחתם. וזה גם לא הוגן כלפי שאר אזרחי ישראל, שיצטרכו לשאת בנטל מיסים הולך וגובר, כדי לאפשר את אורח החיים הזה".

"זו איוולת גדולה פי כמה בימים אלו, כאשר יש קבוצה חרדית משמעותית, חסידות בעלזא, שמשמיעה קול אחר, חזק ורציני, שרוצה להעניק לילדיו את הכלים החיוניים הללו", ציין בנט שתקף "כשדילים פוליטיים גוזרים חיי עוני וסבל על דור שלם - אני מצפה מהמנהיגים הפוליטיים למנוע את האסון ולא לעשות חישובים קטנים".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שהיית שותפה במתווה החינוך, תקפה גם כן: "נתניהו מוכן למכור את עתידם של הילדים החרדים ואת עתיד המדינה בשביל האינטרס הפוליטי שלו. אסור לאפשר לו לחזור".

מלחמת אוקראינה רוסיה נפתלי בנט ליב''ה דגל התורה בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד