כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אני שונאת את הדואר"

ביזארי: אחת הלקוחות הצליחה לנקום בדואר ישראל בדרך מקורית

הר הילל סמו סיפרה כי הגיעה לסניף הדואר המקומי וגילתה כי הוא ריק. כששאלה את הפקידות איך זה יכול להיות, נאמר לה כי אישה אחת תפסה את כל התורים, במטרה" להתנקם" בדואר | מדובר בשיטה קלה מאוד לביצוע

ביזארי: אחת הלקוחות הצליחה לנקום בדואר ישראל בדרך מקורית
דואר ישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

הדואר ריק אך כל התורים תפוסים: זה מה שקרה לגילי בר הילל סמו בשבוע שעבר. בציוץ בטוויטר סיפרה גילי על המקרה הבזיארי שחוותה, לדבריה, היא הגיעה לסניף הדואר המקומי וגילתה כי הוא ריק. כששאלה את הפקידות איך זה יכול להיות, נאמר לה כי אישה אחת תפסה את כל התורים, במטרה" להתנקם" בדואר, ואף הטריחה את עצמה לסניף כדי להודות על כך בפני הפקידות ההמומות, והודיעה להן שהיא "שונאת את הדואר".

ע"פ הפרסום ב'חדשות 12', מדובר בשיטה די ידועה שנקראת: (DDoS (Distributed Denial-of Service- מניעת שירות.

מה זה אומר בפועל? הצפה של תעבודה לתוך רשת או שרת בכדי להעמיס על המערכת ובכך למנוע מהמערכת לפעול. השימוש העיקרי בהתקפות הללו הוא להפיל באופן זמני אתר או אפליקציה, ויכול להמשך מספר ימים בכל פעם, או אפילו יותר.

ואכן, בדואר ישראל זה קל, אפילו קל מידי, כל מה שצריך זה להיכנס לסניף המבוקש, לבחור תאריך ושעה ואז המערכת מבקשת להקליד את מספר הטלפון שלכם, מתוך כוונה שכשתגיעו לסניף- תקלידו את אותו המספר. מה שקורה הוא, שבגלל שהמערכת לא מבקשת מכם אימות מספר (כלומר שולחת מסרון אימות לטלפון שהקשתם), אפשר להקליד כל מספר ובכך לחסום את התור.

גורמים ששוחחו עם 'n12' אמרו שבדואר יש את הפונקציה להוסיף אימות במסרון, אבל הם בוחרים במכוון לא להשתמש בה כדי להנגיש את שירות תור בקליק לכמה שיותר אנשים, כלומר, להימנע ככל שניתן מחסמים עבור אנשים שפחות מנוסים בדיגיטל. בנוסף, כך אדם יכול לקבוע תור עבור קרוב קשיש ,נכה או דובר שפה זרה בקלות.

מכיוון שברוב המוחלט של המקרים, ציבור הלקוחות לא מנסה לחבל באפשרות לקבוע תור ובכך לפגוע בלקוחות אחרים, בדואר ישראל מעדיפים להימנע מהצורך בבקרות נוספות.

למי שמעדיף לא לקבוע תור דרך השירות, יש אופציה לגבי תיאום תור שלא דרך הדיגיטל - ניתן לקבוע תור במוקד 171 באמצעות נציג בשעות הפעילות, או 24/7 באמצעות שירות עצמי קולי. אפשר גם לקבוע תור בעמדות תיאום תורים בסניפים, אבל צריך לקחת בחשבון שתחכו עד שכל אלו שכן קבעו תור מראש - יסיימו לקבל שירות.

תגובת הדואר: "שירות 'תור בקליק' משרת את כלל ציבור הלקוחות של הדואר, ובשל כך מונגש במכוון בממשק נח וידידותי גם לאלו שפחות מחוברים לעולם הדיגיטלי. בבחירה בהנגשה והקלה על קשישים ואחרים, לקחנו בחשבון גם את ההיתכנות שבשוליים, יהיו כאלו שייבחרו לגרום להפרעה מכוונת ללקוחות המעוניינים לקבוע תור".

 

נקמה לקוחה סניף דואר דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד