כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אדם חצוף מוסר, זה חילול השם"

סאגת הריסת השטיבלא'ך: תושבי קריית הרצוג התכנסו לעצרת התעוררות

תושבי קריית הרצוג התכנסו לעצרת התעוררת אל מול כוונת הרשויות להרוס את בית הכנסת בשכונה 'זיו יהודה' • רבני השכונה תקפו את התושב שאחראי להלשנות וקרא לציבור לחתום על עצומה הקוראת לרשויות להסדיר את השטח לבנייה | כל הפרטים

סאגת הריסת השטיבלא'ך: תושבי קריית הרצוג התכנסו לעצרת התעוררות
העצרת בקרית הרצוג צילום: דוד קשת

מאות מתושבי שכונת קריית הרצוג התכנסו אמש (ראשון) לעצרת התעוררות בעקבות כוונת הרשות לאכיפה במקרקעין להרוס את בית הכנסת 'זיו יהודה' שמשמש מידי יום את התושבים הרבים במתחם שטיבלא׳ך מרכזי.

רבני השכונה כולם השתתפו בכינוס במהלכו קראו לציבור לחתום על עצומה הקוראת לרשויות להסדיר את השטח כדי שהיה ניתן להתקדם בבניית בית הכנסת כפי שדורש החוק.

הרבנים בעצרת אף קראו לרשות לאכיפה במקרקעין למנוע את ההריסה להמתין על הריסת השטח ולהמתין שהשטח יקבל את האישורים הדרושים כדי להמשיך בבניה.

בעצרת תקפו הרבנים את מי שאחראי לצו הריסה, אחד בתושבי השכונה שהלשין לרשויות נגדם. הגאון הרב יוסף ליברמן, רב קהילת ׳בית תפילה׳, זעק בדבריו נגד ההלשנות ואמר: "זה הזמן להתעורר, אנחנו רואים פיגועים בכל הארץ וגם פה בקריית הרצוג. אדם חצוף מוסר את המקום לרשויות. זה חילול השם".

המרא דאתרא של קריית הרצוג הרב משה חזקיהו אמר בעצרת: "מאז ימייה הראשונים של השכונה חיכינו בציפייה להקמת בית כנסת שישמש את כל הציבור, סוף סוף קם בשכונה בית כנסת לשם שמים שמקבל את כל העדות והחוגים כמו שצריך... אבל לצערינו יש מי שבוחר בערב ראש השנה לפגוע בציבור המתפללים, זה צער גדול".

 

זיו יהודה הריסת בית כנסת הלשנה קרית הרצוג עצרת התעורורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד