ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

איך הגר"ד לאו שיחרר מאות שוטרים לבתיהם ביום כיפור?

מאות שוטרים שהיו אמורים לאבטח תהלוכות נוצרים ביום כיפור ישוחררו לבתיהם, בעקבות מפגש בין הרב הראשי לישראל לארכיבישוף הנוצרי - שהבטיח: נרגיע הרוחות

הגר"ד לאו עם ראשי הנוצרים
הגר"ד לאו עם ראשי הנוצרים



בתום מפגש מיוחד שהתקיים הבוקר בבחיפה, בביתו של ד"ר אליאס שקור, הארכיבישוף של הנוצרים, בו השתתפו הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, רבה של משטרת ישראל הרב משה גפני ובכירי המשטרה באזור הצפון, סוכם כי תתקיים במשטרה הערכת מצב על ההיערכות של משטרת ישראל באזור הצפון לקראת צאת יום הכיפורים, וזאת לאור העובדה כי במוצאי השבת יחול חג נוצרי במסגרתו מתקיימות תהלוכות שקיים חשש שיתפתחו לעימותים וחיכוכים עם יהודים.

במהלך המפגש ביקש הרב הראשי מהארכיבישוף לשקול את ביטול התהלוכות או קיום החגיגות באולמות שמחה ולא ברחובות העיר, כדי למנוע חיכוכים ועימותים עם המשטרה ובין אוכלוסיות שונות.

במפגש בירך הארכיבישוף את הרב דוד לאו על הגעתו ועל עצם המפגש, ואמר כי יקבל כל בקשה שיציג בעניין כדי למנוע עימותים וחיכוכים. הרב לאו אמר כי כפי שהוא מתייעץ עם רופאים בכל שאלה הלכתית הנוגעת לנושא רפואי, כך גם בנושאים בטחוניים הוא מתייעץ עם בכירי המשטרה.

"בתום הערכת המצב שהמשטרה תקיים היום, נדע מה נכון יהיה לעשות, ונשמח על שיתוף הפעולה כדי למנוע חיכוכים". אמר הרב הראשי.



"לשמור על קשר ולהישאר בהידברות"

"המפגש הזה חשוב מאין כמותו, כעת וגם בעתיד, לשמור על קשר ולהישאר בהידברות בין מנהיגי הדתות ולפעול ככל הניתן למניעת חיכוכים, עימותים ואלימות, אני מודה לארכיבישוף על האירוח ומאחל לכל העמים וכל הדתות שנה טובה ומבורכת", אמר הרב הראשי.

בתום המפגש סוכם כי הקשר בין הרב הראשי הרב לאו לבין הארכיבישוף יימשך לצורך תיאומים בנושא זה ובעתיד.

לאחר הערכת מצב שקיימו, הודיעו בכירי המשטרה לרב הראשי, כי בעקבות קיום המפגש הזה, והנכונות של הארכיבישוף לקבל את בקשתו של הרב הראשי לפעול למניעת חיכוכים ולשינוי אופי החגיגות של הנוצרים במוצאי השבת - מוצאי יום הכיפורים, ישוחררו ככל הנראה מאות שוטרים לבתיהם ליום הכיפורים, מאחר וככל הנראה ההיערכות תרד בעקבות המפגש עם הארכיבישוף.
הרב דוד לאו נוצרים משטרה תהלוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד