כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסערה סביב הליב"ה

גפני משיב למבקרים: "הכלבים ינבחו והשיירה תעבור"

גפני משיב אש לתוקפי ההסכם הפנימי ב'יהדות התורה' שעליו פרש נתניהו את חסותו והבטיח להסדיר את שכר המורים והגננות החרדיים | גפני על בנט: "שלא נדבר על הנוכל בנט שלימד את עם ישראל ואת ילדי ישראל את ליבת השקרים" | גפני מתחייב: "הפעם לא עוד! לא נהיה בקואליציה שתרעיב את עובדי ההוראה החרדיים"

גפני משיב למבקרים: "הכלבים ינבחו והשיירה תעבור"
משה גפני צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתגובה להתקפות של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ונציגי 'יש עתיד' נגד ההסכם שנחתם בין פלגי 'יהדות התורה' שמוגדר כוויתור על לימודי ליב"ה, יו"ר 'דגל התורה' משה גפני משיב להם במתקפה חריפה.

מוקדם יותר תקפו בנט, שאשא ביטון, אביגדור ליברמן ומפלגת 'יש עתיד' את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכך שהסכים לשנות את שכר המורים החרדיים כפי שמגיע להם, כשהם פירשו זאת כמי שמתקצב את המשך מסלול הלימודים ללא ליב"ה.

גפני הסביר הערב את מה שעומד מאחורי המצוקה, "הגננת החרדית המקבלת חצי שכר מהמקבילה שלה בגנים הממלכתיים, המורה החרדית המלמדת את מלוא לימודי הליבה מקבלת חצי שכר מהמקבילה שלה בחינוך הממלכתי, מורה מתחילה בחינוך הממלכתי מקבלת 10,000 ₪ והחרדית 5,500 ₪".

גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90.

"החוק הקיים", הוסיף גפני והסביר "מחייב לתקצב את מורי החינוך העצמאי ב100%, את המוכש"ר ב75%, ואת מוסדות הפטור ב55%. משרד החינוך שחק תקציבים אלו והיום בתי הספר של המוכש"ר מקבלים פחות מ50%, ומוסדות הפטור פחות מ20%, בניגוד לחוק ולתקנות שאושרו לפני הרבה מאד שנים".

בדבריו תקף גפני את שרת החינוך: "משרד החינוך של יפעת שאשא-ביטון מרעיב את המורים והמורות, ואת ילדי החינוך החרדי. והיא מזילה דמעות תנין על בנימין נתניהו, וצביעותה לא יודעת גבולות".

גם את בנט תוקף הערב משה גפני ואומר, "שלא נדבר על הנוכל בנט שלימד את עם ישראל ואת ילדי ישראל את ליבת השקרים, ובתקופתו כשר החינוך החלה השחיקה במשכורות עובדי ההוראה החרדיים".

גפני ופרוש עם לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

גפני האשים גם את נציגי 'יש עתיד' שהיו שותפים לגיבוש המתווה שאיים על פיצול המפלגה החרדית, "יש עתיד, אלעזר שטרן ומשה טור-פז, שהאמת והעובדות לא חשובות להם, ובכל הזדמנות שהם יכולים לפגוע בציבור החרדי ובנתניהו הם לא יחמיצו אותו, ולא יבדקו מהיכן עובדי ההוראה החרדיים חיים. והאם החוק והתקנות לא חלים עליהם".

בתגובה שפורסמה מלשכתו ניצל גפני את ההזדמנות להיצמד לגוש הימין פעם נוספת, וטען; "לא היינו זוכים להתבשם מניחוחות שקריהם אם לא היינו פוליטית תומכים בנתניהו, אלא במועמד השמאל החילוני".

על התחייבות שלא להצטרף לקואליציה שלא תסדיר את אפליית התקציבים, אמר: "אנחנו רגילים לכך, אבל הפעם לא עוד!. הכלבים ינבחו והשיירה בעזרת השם תעבור. המורה, המורה והגננת החרדיים יקבלו את המגיע להם בחוק, לא נהיה בקואליציה שתרעיב את עובדי ההוראה החרדיים".

משה גפני נפתלי בנט לימודי ליבה בחירות לכנסת ה-25 יפעת שאשא ביטון יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד