י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך ישיג נתניהו 61

סקר מנדטים חדש, 50 יום לבחירות: כמה שווה מפלגה בראשות בנט

סקר חדש שמתפרסם הערב ב'ישראל היום' מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, ליברמן על סף אחוז החסימה כשאיילת שקד מתרחקת עוד יותר ממנו. גם ש"ס נחלשת בשני מנדטים וגורעת מגוש נתניהו את שני המנדטים הנדרשים לו להרכבת ממשלה | וכמה שווה מפלגה בראשות בנט

סקר מנדטים חדש, 50 יום לבחירות: כמה שווה מפלגה בראשות בנט
נפתלי בנט ויאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

50 יום לבחירות ושלושה ימים לפני הגשת הרשימות לכנסת ה-25, סקר שערך מכון 'מאגר מוחות' ופורסם באתר 'ישראל היום' מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש נתניהו היה משיג 59 מנדטים כשאיילת שקד מתרסקת.

לפי הסקר, איחוד בין מפלגות 'העבודה' ו'מרצ' מניב 13 מנדטים, אך עוזר דווקא לנתניהו, שבמקרה כזה הגוש בראשותו משיג 61 מנדטים. אילו נפתלי בנט יחליט להתמודד, מפלגה בראשותו זוכה ל-5 מנדטים, כשבכך הוא מחליש את 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ לעשרה מנדטים בלבד. וגם, לאחר הפיצול מיועז הנדל, איילת שקד הרחק מאחוז החסימה עם 0.9% בלבד.

משתתפי הסקר נשאלו "במידה שהיו מתקיימות כיום בחירות נוספות לכנסת, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?", ואילו הן התוצאות: מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו משיגה 33 מושבים בכנסת הבאה, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 12, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר היא המפלגה הרביעית בגודלה עם 12 מושבים.

בן גביר. מפלגה רביעית בגודלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי שמסרבת להתאחד עם 'מרצ', שומרת על כוחה עם 7 מושבים, אחרי סקר קודם שפורסם אמש ב'ערוץ 14' שבו קיבלה המפלגה רק 4 מושבים בלבד. ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת לפי סקר 'ישראל היום' מ-9 בכנסת הנוכחית ל-7 מושבים בכנסת הבאה.

מפלגת 'יהדות התורה' שהגיעה היום לסיכומים על ריצה משותפת שומרת על כוחה בכנסת הנוכחית עם 7 מושבים, 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה שומרת גם היא על כוחה עם 6 מושבים, לעומתה 'מרצ' בראשות זהבה גלאון נחלשת ל-5 מושבים. קרוב לאחוז החסימה נמצאות 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן עם 4 מושבים ומפלגת 'רע"מ' בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים גם גם היא.

המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בסקר 'מאגר מוחות' ו'ישראל היום': איילת שקד עם 0.9%, ירון זליכה עם נתון זהה - 0.9% והדר מוכתר עם 0.8%.

גפני ודרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

הסקר בדק גם אפשרות אילו נפתלי בנט יחזור בו מפרישתו ויחליט להתמודד בבחירות לכנסת ה-25, מפלגה בראשותו תזכה ל-5 מנדטים. הנפגע העיקרי ממהלך כזה יהיה בני גנץ, כאשר "המחנה הממלכתי" בראשותו תרד ל-10 מנדטים. 

כמו כן, חזרתו של בנט תגרום לכך שמפלגות רע"מ, מרצ וישראל ביתנו יקבלו 4 מנדטים כל אחת, קרוב מאוד לאזור המסוכן.

על פי תוצאות הסקר, איחוד בין 'העבודה' ו'מרצ' מניב 13 מנדטים ומציב מפלג כזו כשלישית בגדולה. עם זאת, שיתוף הפעולה בין מיכאלי לגלאון, מעלה דווקא את הגוש בראשות נתניהו ל-61 מנדטים ולהקמת ממשלה.

כמו כן, איחוד בין המפלגות פוגע בעיקר ב'מחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ שיורדת בשני מנדטים ל-11.

מאגר מוחות סקר מנדטים ישראל היום בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד