כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מדובר באירוע מורכב מאוד"

חשש: שריפה משתוללת במפעל עם מעורבות חומרים מסוכנים

לוחמי האש הוזעקו הערב למפעל אקו בערד, שם משתוללת שריפה שמאיימת על הסביבה בעקבות הימצאות חומרים מסוכנים בתוכה | מפקד הכוח בשטח: "מדובר באירוע מורכב מאוד בו מעורבים חומרים מסוכנים שעלולים בכל רגע להגיב בצורה מסכנת כתוצאה מהתפשטות השריפה"

חשש: שריפה משתוללת במפעל עם מעורבות חומרים מסוכנים
שריפה במפעל אקו בערד צילום: דוברות כב"ה

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל התקבלו מספר קריאות על שריפה במפעל אקו עם מעורבות חומרים מסוכנים. צוותי כיבוי והצלה מתחנות דימונה, ערד, באר שבע ונתיבות הוזנקו מיד למקום האירוע. לוחמי האש שהגיעו למקום חברו למנהל המפעל שהציג בפניהם תמונת מצב כללית כשבתוכה מעורבות של מספר חומרים שככל הנראה בוערים בתוך המפעל וברמת סיכון גבוהה.

כלל הצוותים חולקו למספר גזרות כאשר צוות לוחמי אש מבצע ניטור בכל אזור המפעל ובדיקת כווני רוח בכדי לזהות בעת הצורך סכנה במידה וחומר מסוכן מתפזר באויר. צוותים של לוחמי אש חתרו למגע וזיהו מספר מוקדים בוערים בתוך המפעל כאשר ביניהם חומרים מעורבים ומסכנים.

בשלב זה פועלים לוחמי האש במשנה זהירות תוך ניטור בכל עת ובדיקת ת.ז של כל חומר שמאוחסן במפעל בכדי לזהות תגובה של החומרים במעורבות שריפה וחומרי כיבוי. צוותים נוספים של לוחמי אש מבצעים סריקה לאיתור לכודים ובשלב זה לא דווח על נעדרים או נפגעים.

מפקד תחנת דימונה טפסר משנה גרשון כלימי שנוכח במקום מסר: "מדובר באירוע מורכב מאוד בו מעורבים חומרים מסוכנים שעלולים בכל רגע להגיב בצורה מסכנת כתוצאה מהתפשטות השריפה. אנו מבצעים תחקור של בעל המפעל בכדי לזהות את כלל החומרים ובמקביל מדור הגנה מאש של תחנת דימונה מבצע הצלבת מידע ואיתור מוקדי סיכון בכדי לזהות סכנות נוספות. בשלב זה אין סכנה למבנים סמוכים ולאוכלוסייה."

שריפה במפעל ערד חומרים מסוכנים לוחמי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד