י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שמונה נגד אחד

פריצת דרך: האוקראינים השיבו לידיהם עשרות כפרים

מספר הכוחות האוקראינים עלו על הרוסים בשמונה נגד אחד בהתקפת הנגד באזור חרקוב בסוף השבוע האחרון, כך אמר בכיר רוסי | להצלחות הצבא האוקראיני יהיו "השלכות משמעותיות" על התכנון המבצעי הכולל של רוסיה

פריצת דרך: האוקראינים השיבו לידיהם עשרות כפרים
המלחמה באוקראינה צילום: צילום מסך

בכיר בצבא רוסיה, ויטלי גנצ'ב אמר לטלוויזיה הרוסית שצבא אוקראינה כבש כפרים בצפון ופרץ דרך לגבול הרוסי.

אוקראינה אומרת שהיא השיגה את השליטה על 3,000 קמ"ר של שטח בפריצת דרך מהירה במלחמה שנמשכת כבר שישה חודשים.

הצבא האוקראיני הודיע שלקח בחזרה 20 כפרים ב-24 השעות האחרונות בלבד (יום ראשון) במתקפה הנגדית המתמשכת שלו בצפון-מזרח המדינה. עוד נמסר כי כוחות אוקראינים השתלטו על כ-500 קמ"ר באזור דרום חרסון של המדינה. גורמי הגנה בבריטניה אומרים כי להצלחות הצבא האוקראיני יהיו "השלכות משמעותיות" על התכנון המבצעי הכולל של רוסיה.

עם זאת, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב ניסה לגמד את ההצלחה האוקראינית ואמר שהפעולות באוקראינה יימשכו "עד שכל המשימות שהוגדרו בתחילה ימומשו". הנשיא ולדימיר פוטין מתעדכן כל הזמן בהתפתחויות האחרונות, הוא הוסיף. רוסיה אישרה את נסיגת כוחותיה משתי הערים, לדברי רוסיה זה יאפשר להם "להתארגן מחדש".

ולרי מרצ'נקו, ראש עיריית איזיום, אמר ל-BBC שהצבא האוקראיני נמצא בעירו ודגל המדינה הונף. הצבא עוסק כעת בניקוי העיר שסועת המלחמה וכוחות אוקראינים מחפשים אחר חיילים רוסים שעלולים להסתתר בבתים של אנשים. מרצ'נקו אמר כי לאחר כ-10 ימים, תושבים שנאלצו לברוח מהעיר יוכלו לחזור בשלום.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד