כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שני מתמודדים מתייצבים על קו הזינוק • היתרון של מי?

אריה דרעי ומאיר פרוש, שני שועלי קרבות ותיקים, נערכים לקרב הגדול של חייהם: השליטה בעיר אלעד • מה הסיכויים, בשלב הפתיחה, של כל אחד מהצדדים? ובמה יתמקד הקרב?

ישראל פרוש. צילום: יח"צ
ישראל פרוש. צילום: יח"צ



שני המתמודדים על ראשות העיר אלעד, צוריאל קריספל (מצד ש"ס) ושרוליק פרוש (מצד סיעת 'שלומי אמונים'), התייצבו הבוקר על קו הזינוק של מערכת הבחירות, בעוד הפטרונים, אריה דרעי ומאיר פרוש, שני שועלי קרבות ותיקים, נערכים לקרב הגדול של חייהם, הקרב על השליטה בעיר החרדית - קרב שבסופו נדע: האם הצליחה משפחת פרוש לכבוש מעוז שליטה חדש, ועל הדרך להנחיל ליו"ר ש"ס החדש הפסד צורב ומכאיב.

אז מה הם הסיכויים, בשלב זה של פתיחת המערכה, של כל אחד מהצדדים לכבוש את בניין העירייה באלעד?

במבט ראשון, פרוש נראה כמי שנהנה מנטייה קלה לטובתו. שכן, בעוד המועמד החדש צוריאל קריספל, מי שכיהן כראש העיר הראשון של אלעד, עדיין לא החל לפעול בשטח, הרי שהמועמד המתחרה, סגן ראש העיר שרוליק פרוש, חורש את העיר (ובתי הכנסת שלה) מזה שבועות במאמצים להשיג תמיכה נרחבת במועמדותו.

וכך, בעוד שמאחורי קריספל מתייצבת תנועת ש"ס (הנהנית מעוצמה חזקה בעיר), מאחורי פרוש התייצבו תומכי 'שלומי אמונים', 'דגל התורה', וחוגים נוספים בעיר.

אז במה יתמקד הקרב במערכת הבחירות?

מי יכריע?

אמש חתם נציג התימנים בעיר, ברק צברי, על הסכם לפיו קהילתו תתמוך בשרוליק פרוש. בשיחה עמו הוא מאשר את הדברים, ומספר כי קהילתו מונה 3000 איש. נערכו כמה וכמה אסיפות, הוא אומר, בהן קיבלתי תמיכה מלאה בהסכם שנחתם.

מאידך, צריך לזכור כי חלק לא מבוטל מקהילת התימנים נשמע להוראות הגר"ע יוסף. הבוקר התבטא חבר מועצת העיר, אשר נהרי, כי התימנים יעשו "ככל אשר יורה להם הרב עובדיה יוסף".

ניתן להניח, כי 704 הקולות שקיבלה מפלגתו של רבי אמנון יצחק בבחירות האחרונות לכנסת, פלוס הקולות שהצביעו למפלגתו של הרב חיים אמסלם - סדר גודל של כ-1000 קולות - יוענקו בכל מקרה לשרוליק פרוש. על השאר יאבקו שני הצדדים, תוך הפעלת מיטב השטיקים והטריקים.

אבל, בשלב זה אסור לשכוח: כשהמערכה צמודה והמאבק הוא 'על כל קול', לא ניתן לזלזל בנקודת הפתיחה הטובה של פרוש עם היקף כזה של קולות.

במקביל, העניק גם יו"ר הבית היהודי באלעד, שי נתן, את תמיכתו לישראל פרוש. גם כאן צריך להסתייג ולהזכיר, כי אנשי המפד"ל לא ממש נשמעים ליו"ר הסניף שלהם כאילו היה האדמו"ר מאלעד. כך שלא ברור האם ניתן להסיק מתמיכתו של נתן על הצבעה גורפת של הדתיים-הלאומיים בעיר עבור פרוש.

מי שכן יצביע עבורו, כך נראה, יעשה זאת על בסיס העובדה שפרוש סייע רבות לאנשי הבית היהודי במהלך הקדנציה האחרונה, לאו דוקא בשל המלצת הראש.

לגבי חסידות ויז'ניץ, שתמיכתה די התנדנדה בין הצדדים בשבועות האחרונים, מסתמן כי תתמוך בסיעה האחות מיהדות התורה - 'שלומי אמונים' - ותעניק את קולותיה לפרוש. אך עדיין לא מדובר בנתון סופי. כך גם לא ברור האם התמיכה תכלול את שני הפלגים בויז'ניץ או רק פלג אחד.
אלעד צוריאל קריספל שרוליק פרוש אריה דרעי מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד