י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איך מכניסים שלושה נציגים למעטפת של מנדט אחד?

כולם מדברים על אלעד, אבל אף אחד לא מדבר על פתח-תקווה • האם השלווה שירדה על ג' באם המושבות קשורה לסערה בשכנה אלעד? • ומה קורה בש"ס? • שרי רוט עושה סדר

נציג הסיעה המרכזית, ישראל פרידמן. צילום: יעקב כהן
נציג הסיעה המרכזית, ישראל פרידמן. צילום: יעקב כהן



בעוד הקרב בעיר אלעד דוחק ממוקד סדר היום את סיפורי הרשימות בשאר הערים, מנסה העיר השכנה, פתח תקווה, לבלוט מעל לפני השטח ולהתחיל לפעול לטובת הייצוג החרדי הכולל במערכת הבחירות הקרובות.

נתחיל ברשימת ש"ס.

נכון לעכשיו הוחלט על שלושת המקומות הראשונים ברשימה: יו"ר - אוריאל בוסו; במקום השני - יו"ר מטה הבחירות וחבר הנהלת העיר, אליהו גינת; ובמקום השלישי – חבר המועצה אשר שוקר, תושב גני הדר.

על המקום הרביעי עדיין נערכים דיונים. בבחירות הקודמות קיבלה אמנם ש"ס שלושה מנדטים בלבד, אך תמיד ישנה תקווה להגדלת הייצוג.

מבחינת קמפיין הבחירות: הוא החל כבר לפני כשלושה שבועות, כשש"ס חנכה את המטה שלה ברחוב פרנקפורטר וגם השיקה את הסלוגן: "אוהבים את הרב, מצביעים רק שס". בהמשך תציג התנועה גם את הפעילות שלה בשנים האחרונות.

יחד עם זה, תצטרך ש"ס כפי הנראה להתמודד עם מפלגה מתחרה, שתפנה בעיקר אל קולות התימנים.

בבחירות האחרונות רצה הרשימה תחת השם 'יחד שבטי ישראל' (ישי) והכניסה שני מדנטים: העומד בראשה - בני זהבי, ואברהם סבג - המוצב במקום השני. זהבי משקיע מאוד בשכונות הקטנות: שעריה, מחנה יהודה, ועוד - כך שהציבור התימני חש חובה להעניק לו את קולו.

איך מכניסים שלושה במנדט אחד?

ומה קורה ברשימת יהדות התורה?

לגמרי במפתיע, עבר תהליך הרכבת הרשימה והסיכומים השונים בשקט מופתי. הניסיון להבין ממה נובע השקט, נתקל בחומה בצורה של שתיקה: האם יש קשר בין שתיקת 'שלומי אמונים' לבין תמיכת 'דגל התורה' במועמדותו של שרוליק פרוש באלעד? הוכחה רשמית לכך לא ניתן היה למצוא בשום צורה.

בבחירות האחרונות קיבלה הרשימה המשותפת של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' מנדט אחד בלבד. לקראת הבחירות הקרובות מקווים גם כאן לקבל מנדט נוסף. התקוות מבוססות על נתוני הבחירות לכנסת ועל הגעת משפחות חרדיות נוספות לגור באם המושבות.

הנציגים הם: דגל - אליהו ברוכי; שלומי אמונים – שמוליק טירר; הסיעה המרכזית – ישראל פרידמן.

איך מכניסים שלושה נבחרים תחת מעטפת של מנדט אחד בלבד?

ובכן, בקדנציה הקודמת נחתם הסכם לפיו תקבל 'דגל' את מחצית הקדנציה לנציגה, כאשר את המחצית השניה יחלקו ביניהן הסיעה המרכזית ושלומי אמונים: 12 חודשים לראשונה ו-18 לשנייה.

כאשר הגיע הזמן לביצוע הרוטציה, החליטה 'דגל' להעניק לפרידמן עבודה בשכר בעירייה, בתמורה להמשך כהונת נציגה במועצה. אלא שכאשר חלפו 12 החודשים המגיעים לסיעה המרכזית, וכאשר ביקשו שלומי אמונים את חלקם, נענו מצד דגל כי כבר ויתרו על תפקיד בשכר לטובת אגו"י.

הצפי היה שלקראת הרכבת הרשימות הפעם תצוף המריבה מחדש, כאשר טירר, נציג שלומי אמונים, דורש לעצמו כהונה כפולה (36 חודש), פלוס להיות ראשון בכהונה. אלא שבדגל דורשים את תחילת הכהונה, וכן טוענים לזכאות לקדנציה שלמה, במקרה בו תזכה הרשימה בשני מנדטים. בבדיקה מול שלומי אמונים לא נשמע קול שמערער על הבקשה הזו.

הטענה הבסיסית של דגל היא, אגב, שהם מהווים 80-85 אחוזים מכלל התושבים האשכנזים החרדים בעיר.

חסידות חב"ד, אגב, לא במשחק, שכן בעבר נהגה ללכת עם ש"ס.

ינהל את קמפיין יהדות התורה בפתח תקווה. אריה זיסמן צילום: ינהל את קמפיין יהדות התורה בפתח תקווה. אריה זיסמן
ינהל את קמפיין יהדות התורה בפתח תקווה. אריה זיסמן


ואיך יתנהל הקמפיין?

ומה באשר לקמפיין?

ובכן, מתברר כי גם ביהדות התורה כבר פתחו במסע - והפעם בחרו ללכת על אנשי מקצוע בתחום ההסברה מחוץ לעיר. הם גייסו למערכה את איש 'יתד נאמן' ודגל התורה בחיפה, אריה זיסמן, יליד פתח תקווה. זיסמן ניהל את מטה ההסברה הארצי של יהדות התורה לכנסת האחרונה ('כולנו חרדים').

זיסמן ינהל את מטה ההסברה המקומי מתוך שאיפה להכפיל ולהגדיל את הנציגות בפתח תקווה לשני נציגים בעירייה.

הקמפיין המוניציפאלי מבוסס בדיוק על ההקשר הזה. חייבים לחזק ולהגדיל את הכוח "הפעם יותר מתמיד". קווי התעמולה המרכזיים: "חרדים למען כולם" תוך הדגשה, כי עתה כאשר הנציגות הארצית פחותת השפעה, עקב הישיבה שנכפתה עליה באופוזיציה, יש צורך יותר מתמיד לחזק ולהכפיל את הנציגות המקומית, ודרכה להמשיך את העשייה התורנית באם המושבות.

אז אם תפגשו בסלוגן הזה בערים נוספות בארץ, תזכרו מי היה המקום הראשון שהגה אותו.
פתח תקוה אלעד יהדות התורה ש''ס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד