כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתווה קיצור התורנויות

במחאה על הוראת לפיד: בתי החולים בפריפריה מתכוננים לשבות

ההסתדרות הרפואית מתכוונת לשבות במחאה על ההסכם שנחתם עם הרופאים המתמחים. לטענתם מדובר בהסכם חד צדדי, חסר תקציב הולם, ויכול לפגוע בפריפריה | במסגרת המחאה מתכוונים הרופאים להשבית את בתי החולים בפריפריה ולמחות נגד הסיכום

במחאה על הוראת לפיד: בתי החולים בפריפריה מתכוננים לשבות
מתמחה בחתימה על מכתב התפטרות צילום: ארגון "מרשם"

ההסתדרות הרפואית הודיעה היום (שלישי) כי היא מתכוונת להשבית את בתי החולים בפריפריה ליום אחד, במחאה על ההסכם שנחתם עם הרופאים המתמחים, בהוראת ראש הממשלה יאיר לפיד. בהסתדרות הרפואית אומרים כי מדובר בהסכם חד צדדי, שאין בו תקציב הולם ותקנים, ויישומו יפגע בפריפריה.

אתמול הנחה לפיד להתחיל מיידית בהיערכות לקיצור התורנויות בפריפריה ל-16 שעות. עקב כך, משכו המתמחים את מכתבי ההתפטרות. ההיערכות תחל כדי שהמתווה שסוכם יוכל להיכנס לתוקף עד ספטמבר 2023. המטרה היא להעביר לבתי החולים תקציבים ולהקצות תקנים כדיש אלו יוכלו לגייס מתמחים נוספים ובכך לקצר את התורנויות.

מנכ״לית משרד ראש הממשלה שיגרה מכתב למנכ״ל משרד האוצר: ״אבקשך לפעול כבר עתה לשם התחלת יישום ההיתר ולוודא העברה של 66 מיליון השקלים שיועדו ותוקצבו. ללא העברת התקציב הייעודי לתקנים לא ניתן להתחיל להיערך ליישום ההיתר ולפיכך יש לוודא העברתו במלואו ללא עיכוב נוסף למשרד הבריאות״.

במכתבה מבהירה נעמה שולץ כי הנחייה זאת באה בעקבות חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ולפיה אין כל מניעה משפטית בהיערכות להבטחת ישימות ההיתר ומכאן שאין כל סיבה לעכב שלא לצורך את הציעו השלה הראשון ביישום ההיתר - והוא העברת התקציב הייעודי למשרד הבריאות.

מתמחים בתי חולים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד