כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הרשויות מתארגנות

מקלטים בחבל צ'רקאסי הוכנו לבאים לאומן

השנה צפויים להגיע לאומן פחות מתפללים מהרגיל, רק כ-10-12 אלף איש, בעוד בשנים קודמות היו בסביבות 40-50 אלף. ראש חבל צ'רקאסי, איחור טבורץ, דיבר על אמצעי אבטחה במהלך הכנות לראש השנה

מקלטים בחבל צ'רקאסי הוכנו לבאים לאומן
ראש המחוז איחור טבורץ צילום: צילום מסך

עקב מצבה של אוקראינה שנמצאת במלחמה עם רוסיה, והאיומים מצד חיילים רוסים בשטח אוקראינה, יוגברו אמצעי הביטחון במהלך העלייה לרגל של חסידי ברסלב. כך אמר איחור טבורץ, ראש המחוז צ'רקאסי, בו נמצאת העיר אומן.

הוא סיפר כי כעת, שבועיים להגעת האלפים לאומן, מתבצעים במקום סיורים ובדיקות כדי להכין את המקום עם מקסימום אבטחה. מבחינת האוקראינים הם מתארגנים לתאריכים בין ה-19 ל-30 בספטמבר, ראש השנה נופל השנה בין התאריכים ה-25 ל-27 בספטמבר.

אמצעי אבטחה כוללים בדיקה מוגברת של התושבים והמקומות שבהם הם נמצאים והיערכות לעוצר לילי שייכנסו לתוקף החל מה-19.

עוד הדגיש ראש המחוז, איחור טבורץ, כי חלק מאמצעי האבטחה יחולו "לא רק על עולי הרגל החסידיים, אלא גם על כלל תושבי אומן", תנועה מוגבלת, חסימות כבישים וכו'. המשטרה הלאומית, המשמר הלאומי, ההגנה הטריטוריאלית, שירות החירום הממלכתי ושירות הביטחון של אוקראינה יהיו מעורבים באמצעי האבטחה.

עד כה הוכנו יותר מ-20 מקלטים באומן, שיכולים להגן על התושבים מפני רסיסים של טילים, אך הם אינם מבטיחים הגנה מפני פגיעה ישירה של טילים או מל"טים. באזור מרכז אומן הוכשרו 7 מקלטים מן המניין שיכולים לאכלס אלפיים איש ומעלה.

אומן מקלטים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד