כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרוסים קוראים להרגעה

עשרות הרוגים בקרבות בין ארמניה לאזרבייג'אן

חיילים ארמנים ואזרבייג'נים פתחו בירי ארטילרי אחד על השני ליד נגורנו-קרבאך, מה שעורר חשש מהסלמה בדומה למלחמה ב-2020. שני הצדדים האשימו זה את זה בפרובוקציות. דובר משרד ההגנה הארמני, "המצב נותר מתוח במיוחד והקרבות נמשכים"

עשרות הרוגים בקרבות בין ארמניה לאזרבייג'אן
ארטילריה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הלחימה בין ארמניה לאזרבייג'אן התלקחה שוב אמש (שני) בשעות בלילה, כששני הצדדים דיווחו על הפגזה ארטילרית אינטנסיבית. בסביבות חצות הפגיזו כוחות של צבא אזרבייג'אן חיילים ארמנים בשלושה מקומות לאורך הגבול. אזרבייג'אן מסרה כי היא ירתה בגלל הצטברות של מוקשים וכלי נשק ארמנים ליד הגבול.

על פי דיווחים בתקשורת הארמנית, ארמניה ירתה בחזרה כנקמה. הקרבות התרחשו בסמוך לאזור נגורנו קרבאך , אזור בתוך אזרבייג'אן שבו הכריזו בדלנים ארמנים אתניים על רפובליקה עצמאית ב-1991. בתדרוך לעיתונאים בבוקר יום שלישי, אמר דובר משרד ההגנה הארמני, ארם טורוסיאן, כי "המצב נותר מתוח במיוחד", בעוד הקרבות נמשכים.

ראש ממשלת ארמניה, ניקול פאשיניאן, אמר היום (שלישי) בפרלמנט כי "כרגע יש לנו 49 הרוגים ולמרבה הצער זה לא הנתון הסופי". ארמניה הודיעה כי תפנה לארגון האמנה לביטחון קולקטיבי (CSTO) בראשות רוסיה - גוש ביטחון של מדינות סובייטיות לשעבר - וכן למועצת הביטחון של האו"ם.

ראש הממשלה פאשיניאן התקשר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לדון בהתפרצות האלימות. הוא גם התקשר לנשיא צרפת עמנואל מקרון ולמזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן. מלשכתו של פאשיניאן נמסר כי הקריאות נעשו ליידע את המנהיגים "על המעשים התוקפניים של אזרבייג'ן נגד השטח הריבוני של ארמניה" ולדרוש "תגובה נאותה של הקהילה הבינלאומית".

"כפי שהבהרנו מזמן, לא יכול להיות פתרון צבאי לסכסוך", אמר בלינקן בהצהרה. "אנו קוראים להפסיק כל פעולות איבה צבאיות באופן מיידי". טורקיה בעלת ברית קרובה של אזרבייג'אן - האשימה את ארמניה בהתפרצות האלימות וקראה למשא ומתן לשלום.

השטח נשלט על ידי בדלנים ארמנים במשך כמעט 30 שנה עד שאזרבייג'אן חזרה לשלוט ברוב השטח לאחר מלחמה בת שישה שבועות ב-2020 והסכם הפסקת אש בתיווך רוסיה. בשבוע שעבר האשימה ארמניה את אזרבייג'אן בהריגת אחד מחייליה בקרב יריות על הגבול, אזרבייג'אן האשימה חזרה את ארמניה בירי לעבר חייליה בחודשים האחרונים.

אזרבייג'אן ארמניה ירי ארטילרי רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד