ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"ביידן ייסע באוטובוס?"

דרישה בריטית: כך יגיעו מנהיגי העולם להלוויית המלכה

הלווית המלכה אליזבת' שתערך ביום שני תכלול למעלה ממאה מנהיגי מדינות ברחבי העולם. משרד החוץ הבריטי חושש מעומסים גדולים בשל כך והוציא הודעה לפיה על המנהיגים להגיע במטוסים מסחריים ובאוטובוסים ללוויית המלכה | שגריר זר בלונדון תהה: "האם אתם מצליחים לדמיין את ביידן נוסע באוטובוס?"

דרישה בריטית: כך יגיעו מנהיגי העולם להלוויית המלכה
הלווית המלכה בסקוטלנד צילום: The Royal family

ביום שני הקרוב בשעה 13:00 (שעון ישראל), תערך הלוויתה של המלכה אליזבת', אחרי עשרה ימים שארון קבורתה ערך מסע ברחבי הממלכה המאוחדת. ההלוויה צפוייה להיות מרשימה ומאורגנת מאין כמוה, וכבר כינו אותה רבים "אירוע המאה". אישים רבים מרחבי העולם יגיעו לחלוק כבוד אחרון לאליזבת', האישה שליוותה במשך 70 שנים את בריטניה בתפקיד הבכיר ביותר, ושמהווה חלק חשוב בהיסטוריה העולמית בעשורים האחרונים.

בין המוזמנים לטקס הגדול - שיערך במנזר וסטמינסטר ההיסטורי בו קבורים רבים מגדולי האומה הבריטית - נמצאים למעלה ממאה נשיאים, ראשי ממשלות, שגרירים ואנשי משפחות מלוכה אחרים. למעשה, כל מדינה בעלת יחסים דיפלומטיים עם בריטניה התבקשה לשלוח נציג ללוייה.

עם השמות המעניינים שיקחו חלק בהלוויה נמצאים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נשיא ישראל יצחק הרצוג, נשיא גרמניה, נשיא איטליה, נשיא צרפת, הקיסר היפני, נשיא סין, נשיא אוסטריה ועוד ועוד. לעומת זאת, נשיא רוסיה פוטין לא יקח חלק בלוויה, ואיראן לא תשלח נציגות בדרגים הגבוהים אלא את שגרירה בלונדון.

השתתפות מנהיגי מדינות כה גדולה, עתידה ליצור בעיות אבטחה רבות ועל כן התקבלה אצל משלחות הנשיאים וראשי הממשלות הודעה חריגה.

לפי אתר 'פוליטיקו', התבקשו המנהיגים המגיעים לוסטמינסטר לטוס בטיסות מסחריות ללונדון, ולא במטוסים ומסוקים פרטיים. הסיבה לכך היא כי הגעה במטוסים פרטיים עלולה לגרום לעומס גדול בתנועה בלונדון, ובהכרח גם לבעיות אבטחה. עוד מדווח פוליטיקו, כי ההודעה שנמסרה ממשרד החוץ הבריטי, אוסרת על המנהיגים להגיע למנזר ברכבי שרד מאובטחים, והם מתבקשים להגיע באוטובוס שיאורגן עבורם. עוד נכתב בהודעה כי המשלחות מתבקשות לצמצם את אנשיהן, וכי להלוויה יוכלו להגיע רק ראש המדינה ורעייתו. בשל כך, לא יוכל להשתתף נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בהלוויה.

מטבע הדברים הודעה זו עוררה סערה גדולה בקרב משלחות המנהיגים, ואחד מהם תהה בפניו חבריו: "האם אתם מצליחים לדמיין את ביידן נוסע באוטובוס?". לאחר פרסום הדברים הבהירה דוברת ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס כי: "הנהלים למנהיגים שונים ישתנו".

מי הם אותם מנהיגים? ה'טיימס' מדווח כי יהיו ארבעה ראשי מדינות שיוחרגו משאר הנשיאים והמלכים ויוכלו להגיע בשיירותיהם ללוויה: הנשיא ביידן, נשיא צרפת מקרון, קיסר יפן נארוהיטו ונשיא ישראל הרצוג, שקיבל גם הוא החרגה בשל שיקולים ביטחוניים.

בתוך כך, הערב יגיע ארון הקבורה של המלכה אליזבת' לארמון בקינגהאם, מסקוטלנד. בארמון ימתין המלך צ'ארלס השלישי ורעייתו, ואיתם ויליאם וקייט ומשמר כבוד שיקבל את פני הארון. מחר יועבר הארון לוסטמינסטר, שם יעמוד עד יום שני, יום הלוויה. מאות אלפים צפויים לעבור על פני הארון, וחלק מהממתינים לעבור על פניו עשויים לעמוד בתור במשך יומיים. התור, שישתרכך על פני קילומטרים רבים, יהיה התור הארוך בהיסטוריה, לפי ההערכות בבריטניה.

בריטניה ג'ו ביידן מלכת אנגליה המלכה אליזבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד