כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
68 יתומים ויתומות

"בגיל 7 הבנתי שאני הולכת להתייתם מאמא"

המקרים מרגשים וקורעי לב, הטרגדיות מוחשיות, היתומים נשארים יתומים גם אחרי שנים רבות מפטירת ההורה • עכשיו הם מתחתנים – 68 יתומים ויתומות • אנחנו חייבים לפתוח את הלב ולתמוך בהם, רגע לפני שהם יוצאים מחיי היתמות, ומקימים בתים חדשים בישראל, בתים שבהם יש גם אבא, וגם אמא...

"בגיל 7 הבנתי שאני הולכת להתייתם מאמא"
לבבות שבורים צילום: FREEPIK

היא היתה בכיתה ב'. כמה שבועות קודם לכן מלאו לה שבע שנים. אבא הגיע הביתה עם סבר פנים רציני מאוד: "הולכים להיפרד מאמא", הוא הסביר לה. "אמא מאוד חולה, והרופאים חוששים שאולי היא תיפטר מהעולם בימים הקרובים. היא ביקשה לדבר איתך, לפני שהיא עוזבת את העולם".

לחצו כאן כדי לסייע ליתומי חודש אלול, ולהרוויח 68 סניגורים שילוו אתכם בימים הנוראים>>>

אמא שכבה שם, חיוורת ותשושה. אבל כשראתה את הבכורה שלה, היא מאוד שמחה. "דבר אחד אני רוצה שתדעי, יקרה שלי", נשבר קולה של אמא. "תדעי, שכשאת צועדת אל החופה, אני אהיה שם להתפלל עלייך. אני ארד מהשמים, ככה כתוב בספרים, ארחף שם מעל החופה שלך, ואבכה בדמעות שתצליחי, שיהיה לך טוב עם בעלך, שיהיו לכם ילדים מתוקים וצדיקים, וש... שתזכו ל... לאריכות ימים. שתזכי להוביל אתה ילדים שלך לחופה, כשאת חיה וקיימת, ולא כנשמה שיורדת מהשמים...".
לחצו כאן כדי לסייע ליתומי חודש אלול, ולהרוויח 68 סניגורים שילוו אתכם בימים הנוראים

יתום עם רגשי אשמה

הוא היה רק בן עשר, דודי הקטן, כשהוא הבין שבקרוב הוא עומד להתייתם. התפילות שהיה רגיל להתפלל כבר מספר שנים לרפואתו של אבא, קיבלו תוספת קטנה: "אם אבא לא יכול לחיות", היה אומר בדמעות, "לפחות שלא יסבול... תיקח אותו אליך מהר מהר", הוא היה מבקש מהקדוש ברוך הוא, "כי הכאב שלו איום ונורא".
בהמשך, אחרי שאביו נפטר, הוא סבל מנקיפות מצפון נוראות: "אני הרגתי את אבא בתפילות שלי", היה מאשים את עצמו. רק כשהגיע לישיבה קטנה, הוא פתח את סגור לבו בפני אחד מאנשי הצוות, שמיד לקח אותו לאחד מגדולי הדור שהבטיח לו בהן צדק שהתפילות שלו לא גרמו למותו של אבא, רק אז דודי נרגע והאבן הכבדה הזאת נגולה מעל לבו.
אבל הגעגועים נשארו, היתמות הלכה והתנחלה בלבו.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומי חודש אלול, ולהרוויח 68 סניגורים שילוו אתכם בימים הנוראים

ויתרו על הכל

החתן והכלה, שניהם ברזילאים. כל אחד מהם הגיע לארץ בכוחות עצמו, לבדו, כדי להסתופף תחת כנפי השכינה ולקבל על עצמם עול תורה ומצוות.
הם לא ידעו את השפה, הם לא הכירו את התרבות, לא היה להם שמץ של מושג לקראת מה הם הולכים.
הם עזבו הכל מאחור, משפחות, חברים, הישגים לימודיים ובאו לארץ כדי ללמוד תורה ולנהל אורח חיים יהודי כשר.
הכלה יתומה, לחתן יש הורים שהקשר שלהם אתו קלוש במיוחד. אין להם מהיכן לממן את החתונה הצנועה, החברים התגייסו לעזור קצת כל אחד כמיטב יכולתו, הנהלת הישיבה והנהלת הסמינר גם הן נרתמו לסייע ולגייס מעט תרומות, אבל במצב הכלכלי הנוכחי, כשכל ההוצאות הולכות וגדלות, מוסדות התורה מתמודדים גם כך עם קשיים עצומים, והיכולות שלהם מצומצמות מאוד.
לחצו כאן כדי לסייע ליתומי חודש אלול, ולהרוויח 68 סניגורים שילוו אתכם בימים הנוראים

אלו רק שלושה מקרים...
אלו רק שלושה מקרים מתוך 68 היתומים והיתומות המתחתנים בחודש אלול, שכבר שכחו, או לא ידעו בכלל איך נראה בית שבו יש גם אבא וגם אמא. הם כולם איבדו אב או אם.
עכשיו הם זוכים להתחתן ולהקים בתים חדשים בישראל בסייעתא דשמיא. בתים בריאים ושלווים, שבהם יש גם אבא וגם אמא...
אבל כדי להתחתן הם זקוקים לדחיפה אחרונה של עזרה וסיוע. עוד מענק כספי אחרון שיאפשר להם לקנות את הבגדים הנאים והמכובדים כמו כל חתן וכלה שכן זכו שאביהם ואימם יובילו אותם אל מתחת לחופה.
כדי להתחתן הם צריכים את העזרה שלנו, את הלב שלך! את התרומות הקטנות והגדולות שכולנו נתרום, כדי לתת להם את הכח ואת היכולת לצעוד אל החופה כשהלב מתרחב בשמחה ובהתרגשות, וכשהם יודעים שאבא ואמא משקיפים עליהם בעיניים דומעות, אם ממירכתי במת החופה, ואם במבט משקיף מלמעלה, יחד עם הסבים והסבתות שנפטרו ושיורדים לראות את צאצאיהם מקימים בית חדש בישראל.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומי חודש אלול, ולהרוויח 68 סניגורים שילוו אתכם בימים הנוראים>>>

קופת העיר כלה יתומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד